PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, February 1, 2011

PELAN 100 HARI PAKATAN PR GAGAL



Cubaan hebat Pakatan PR dengan membawa isu Pelan 100 hari dadapati gagal memberi kesan untuk menarik undi di Tenang, malah keputusan undian kepada BN turut meningkat berbanding pilihanraya yang terdahulu.

Usaha Pakatan PR melaung-laungkan Pelan 100 hari nampaknya tidak berhasil untuk menarik sokongan undi, kerana rakyat semua sedar itu hanya manifesto politik dan tiada harga kalau sekadar cakap-cakap kosong.

Faktor kepincangan Pakatan PAS dalam PKR memainkan peranan juga, selain pengundi tidak termakan janji manis undi PAS masuk syurga, dan isu pemilihan parti Pakatan PAS PR hujung tahun lalu yang tidak telus dan seperti telah disusun atur mengikut kehendak Ketua Umumnya, Anwar.

Pola pengundian seperti kita lihat pada Pilihanraya kecil di Parlimen Hulu Selangor, Parlimen Batu Sapi dan di DUN Galas menunjukan aliran pengundi menyokong BN semula. Ini cukup membuktikan kepercayaan rakyat terhadap kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib yang cuba membawa Tranformasi secara meluas dan terperinci dinegara ini.

Tranformasi yang dibawa bukanlah sekadar cakap kosong, rakyat boleh menilai sejauh mana keberkesanan pentadbiran Perdana Menteri. Selain itu juga, rakyat telah kebanyakan menerima konsep 1 Malaysia dan segala perubahan yang telah dibuat.

1 comment:

Anonymous said...

PKR = Parti Keluar Ramai-ramai

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...