PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, February 1, 2011

TAWARAN KERAJAAN NEGERI SELANGOR DITOLAK



Tawaran pengambila alihan 4 syarikat konsesi air oleh Kerajaan Negeri Selangor tidak diterima oleh syarikat-syarikat terlibat menyebabkan Kerajaan Negeri Selangor mengambil keputusan berbincang dengan kerajaan pusat. Kerajaan Negeri kononnya kesal dengan perkembangan itu dan akan mencari jalan meneruskan rundingan pengambilalihan itu.

Kerajaan Selangor telah membuat tawaran untuk mengambil alih 4 syarikat konsesi air di Selangor, dan tawaran itu telah pun tamat. SPLASH secara rasmi menolak tawaran itu, manakala SYABAS dan PUNCAK NIAGA telah menghantar 2 pucuk surat meminta penjelasan lanjut dari Kerajaan Negeri Selangor.

Tawaran yang diberikan Kerajaan Negeri Selangor dikira luput oleh kerana mesti mendapat persetujuan bersama daripada keempar-empat syarikat konsesi tersebut. Tiada satupun syarikat yang menyahut cadangan Kerajaan Negeri untuk mencari jalan penyelesaian menerusi Timbang Tara Antarabangsa yang mana menurut kepercayaan karut Kerajaan Negeri Selangor ia adalah kaedah terbaik untuk mendapatkan nilai sewajarnya.

Kerajaan Negeri Selangor juga menggesa Kerajaan Persekutuan untuk berunding mengikut kehendaknya untuk mencari jalan meneruskan rundingan pengambilan 4 syarikat konsesi air tersebut.

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...