PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Wednesday, February 9, 2011

NIK AZIZ DINASIHAT LETAK JAWATAN


Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz dinasihatkan letak jawatan kerana selalu membuat kenyataan yang mengelirukan masyarakat dan tidak sesuai baginya untuk memperjuangkan Islam jika berkecimpung dalam dunia politik.

Faktor usia juga memainkan peranan kerana beliau didakwa sudah tua dan sepatutnya berehat dirumah daripada memikirkan masalah politik yang melanda dalaman parti, dan didakwa juga tidak telus kerana Islam yang dibawa Nik Aziz selalu menyelitkan unsur politik bertujuan menjaga kepentingan parti.

Nik Aziz harus sedar kerana dunia politik boleh menghalang seseorang daripada terus berjuang mengikut landasan sebenar, kebanyakan kenyataan yang dikeluarkan Menteri Besar Kelantan ini selalu menyebabkan masyarakat keliru, kerana sebelum ini beliau dikatakan menyahut cabaran berdebatkan kononnya, akan tetapi kemudian menolak pula dengan memberikan bermacam alasan dan bersyarat pula.

Sekarang Nik Aziz boleh digelar sebagai panglipurala yang selalu mengadakan dan memusingkan cerita agar sedap didengar oleh orang ramai agar kusyuk dengan apa yang cuba disampaikan, yang terselit sedikit motif politik  yang bertujuan mendapat sokongan rakyat.

Makin lama makin mengarut kenyataan yang dikeluarkan oleh Menteri Besar Kelantan ni, sehingga sanggup mengampu dan mengagungkan DAP sebagai rakan parti yang sentiasa menjadi batu penghalang untuk menjadikan Malaysia sebuah negara Islam.

Sebenarnya jika seseorang individu yang benar-benar ikhlas membawa Islam dalam perjuangannya tidak perlu melibatkan diri dalam parti politik, kerana dunia politik boleh menghalang atau memesongkan seseorang daripada mengikut landasan sebenar.

Seharusnya Nik Aziz letak jawatan sahaja kerana faktor usianya yang semakin lanjut, makin tua makin mengarut kenyataan yang dikeluarkan, adalah lebih baik diberikan saja yang lebih muda dan lebih matang memikirkan pula masalah parti beliau.

4 comments:

Anonymous said...

Kalau nak bg jwtn pun jgn bg pada mahPUT dia tu lg bengap.

tabligh said...

Mana boleh letak jawatan!

Jika letak jawatan,tak dapatlah nak melacurkan agama dan jugak agama dilacurkan.

Semua pimpinan tertinggi PAS mati semasa memimpin. Yusof Rawa mati semasa memimpin,Fadhil Noor jugak mati semasa memimpin.

Sila baca post baru saya:

sukusakat-hangtuah.blogspot.com

Anonymous said...

DULU MASA TUN DR MAHATHIR JADI PM....NIK AZIZ JUGAK YG SURUH TUN LETAK JAWATAN KERANA TERLALU LAMA MEMERENTAH MALAYSIA LEBIH 20 TAHUN..SAMPAI TUN DIGELAR "MAHA FIRAUN"...SEKARANG NIK AZIZ PULAK DISURUH LETAK JAWATAN SBB MEMERINTAH KELANTAN LEBIH 22 TAHUN..LAGI DASYAT,LEBIH LAMA DARI PEMERINTAHAN TUN MAHATHIR..NIK AZIZ BOLEH DIGELAR MAHA FIRAUN KELANTAN/MALAYSIA..,,,ibarat meludah ke langit kene ke muka sendiri...,,,

mart said...

anonymous said : *hang la barua kapir..pemimpin islam sndiri hndak mmimpin hang boleh bangkang.bodoh..mybe hang bukan islam
kan..

*ku mmohon kepada allah s.w.t supaya memanjangkan lagi usia tuan guru nik aziz dan diberikan kesihatan yg baik..
amin...

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...