PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, January 13, 2011

PROGRAM 100 HARI PR MACAM SKIM CEPAT KAYA


Umpan yang dijanjikan Kerajaan PR apabila menang Pilihan Raya Umum ke 13, umpama janji manis syarikat skim cepat kaya, untuk menarik minat orang ramai untuk mengundi mereka tetapi faedahnya tidak dilunaskan dan diberikan, seperti imbuhan yang tak berbayar.

Terutama janji kepada badan perguruan memberi imbuhan sebanyak RM 500 sebulan setiap orang, tidak lebih sebagai jerat dan gula-gula untuk mengkaburi mata rakyat. Adakah PR fikirkan pula perbadanan Kerajaan disektor yang lain..?? Adakah sektor kerajaan yang lain berpuas hati jikalau badan perguruan saja diberi imbuhan tambahan. Kenapa badan-badan kerajaan yang lain tak difikirkan juga..??

Rakyat di Malaysia akan berada dalam situasi yang bahaya jikalau Pakatan Rakyat dibiarkan menjadi pemerintah, kerana pengurusan kewangan dan kemajuan pembangunan hendaklah dilaksanakan dengan betul dengan kemampuan yang kita ada dan bukanlah digunakan sewenang-wenangnya tanpa memikirkan akibatnya dikemudian hari nanti.

Sebagai rakyat, kita harus sedar dengan umpan dan tindak-tanduk Pakatan rakyat yang menghempas pulas memancing orang ramai supaya menyokong mereka yang adil dan benar hanya pada mereka saja. Kalau tak diikut cakap mereka, kita ni dianggap tak betul tetapi cuma mereka saja yang betul, seumpama anak tuhan yang tidak akan melakukan kesalahan dan berbuat dosa. 

Kerajaan PR ni ingat mereka ni anak tuhan ka...??   lagi penuh dengan dosa kering saja...!!!

2 comments:

Mordecai Kucai said...

Antaranya Anuwar kata dengan mengurang atau membasmi rasuah di situ jer dah ratusan juta termasuk mengemaskini pentadbiran berkait dengan itu.

Macam mana bapak kepada segala perasuah nak buat gitu. Orang yang telah di hukum pun kerana salah guna kuasa. Di dapati dia juga ada menggelapkan duit yang sangat banyak.

Lingkup Malaysiaku

JKKKP SUNGAI KECHIL said...

renungkan...

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...