PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, January 31, 2011

PAKATAN PAS PR SEMAKIN KARAM


Pakatan Koyak Rabak bermasalah dan akan terus bermasalah. Tidak dinafikan ramai pemimpin PKR yang turun membantu bertungkus lumus di pilihanraya di Tenang, namun Pakatan PAS masih bermasalah berhadapan dengan rakyat. Faktor pertama adalah kerana Ketua Pembangkang, Anwar, faktor kesan oleh kerana pemilihan 2010, jelas menjejaskan reputasi Pakatan PAS PR,  sehinggakan masyarakat kaum bukan Melayu dikatakan enggan keluar mengundi kerana dikatakan tidak telus dalam pemilihan tersebut. 

Dengan tindakan pemimpin PKR keluar parti di masa kempen Pilihanraya Kecil di Tenang, Pengasas PKR, Ng Lum Yong dan MP Gobala mengambil langkah keluar parti dipercayai kerana sikap Ketua Pembangkang, Anwar yang mengambil mudah diatas isu masalah perkauman yang disuarakan dan di tindas oleh kroni Anwar.


Bahan kempen Pakatan Koyak Rabak juga tidak mencukupi untuk menandingi media massa arus perdana yang menyerang secara agresif dan amat berkesan. Serangan dan ucapan para pemimpin UMNO BN banyak yang tidak dapat ditangkis oleh Pakatan Koyak Rabak. 

UMNO tetap yakin, jika Pakatan PR tidak berani mengakui kelemahan mereka dan kemudian mencari jalan memperbaiki dan  mengatasinya, Umno tetap akan berjaya di dalam Pilahanraya Kecil di Merlimau nanti.

6 comments:

Mohd said...

Di PRU13 nanti BN letaklah calon Melayu di kawasan majoriti Melayu. Letaklah Cina di kawasan majoriti Cina.
Sebab nampaknya kaum Cina sudah sepakat utk memenangkan PR supaya mereka boleh berkuasa penuh spt yg berlaku di Penang dan Selangor.
PAS haruslah bertekad utk bergabung dgn UMNO utk mengujudkan Kerajaan Perpaduan utk suvival kaum Melayu di masa depan.

Anonymous said...

Kalau boleh biar MAMPUS terus, Selamat orang Melayu Islam Malaysia.

Anonymous said...

Nak bersatu macam mana?
PAS ni ego dia tinggi..bodoh....sombong...tak pernah nak akui kesilapan, walaupun terang2 buat salah. Itulah hakikatnya PAS ni....

Tapi bila kata macam tu, dia nafikan, dia spin balik, kata UMNO yg tak terima perpaduan?. Masalahnya, kalau bergabung mereka rasa mereka akan hilang kuasa?. Ini bermakna mereka ni tetap pentingkan kuasa dari perpaduan.

Mulut sahaja kata Kerajaan perpaduan, pakatan, tetapi kalau dah dasar berpolitik kuasa tetap no.1, Islam letak tepi. Niat tak pernah betul, asyik cari kesalahan orang, tak pernah nak menilai kelemahan diri.

Inilah Parti Melayu Islam paling bongok didalam sejarah. Tidak pernah belajar dari Sejarah terdahulu....Kepala otak pemimpin mabuk kuasa

Anonymous said...

layarilah www.freemalaysiakini.com

sebarkan kepada pembaca blog anda

Eversoris said...

Alhamdulillah BN/UMNO menang.. bila lagi nak laksana hudud? pejuang Islam kan? 50 tahun dah neh.. nanti Tuhan marah. kerajaan jangan byk alasan la plak

Anonymous said...

nk perjuangkan islam tak semestinya kena laksana hukum hudud.ingat senag ke.cukup la dgn undang2 yg ada menepati syariat islam jugak.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...