PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, January 28, 2011

PAKATAN DALAMAN PAS DILANDA KRISIS LAGI



Sekali lagi PAS dilanda krisis dalaman apabila tindakan Setiausaha Agung parti, YB Saifuddin Nasution yang menghantar surat tunjuk sebab terhadap Mustaffa Kamil Ayub, atas dakwaan telah melakukan kesalahan yang melanggar disiplin parti. Amat di luar jangkaan cara kandungan surat tersebut yang datangnya dari Saifuddin Nasution, ditulis dengan nada yang sangat keras, berbaur ugutan dan penuh dendam kesumat.

Pada pemilihan yang lalu, YB Saifuddin ni memang dikritik hebat semasa pemilihan parti PKR 3 bulan yang lalu, Imej dan wataknya kini tercalar teruk, malahan sekarang dituduh pula sebagai arkitek penting dalam projek mendarjatkan dan memahkotakan Anwar dan Azmin agar menjadi dewa dan dewi baru PKR.

Amat tidak wajar Saifuddin bertindak kasar secara terang dan jelas keatas kuasa Setiausaha Agung, seolah-olah menggunakan Lembaga Disiplin parti untuk melunaskan dendam kesumat beliau terhadap mana-mana pihak yang mengkritik dan mencaci beliau sebagai Setiausaha Agung.

Saifuddin menafikan perkara tersebut dengan menyatakan yang beliau tidak ingat samada ada menandatangani surat tunjuk sebab terhadap Mustaffa Kamil kerana beratus-ratus surat telah beliau tandatangani, menunjukan petanda  jelas kenyataan itu mempersendakan Mustaffa Kamil Ayub.

Sikap ambil mudah atau sambil lewa beliau dalam menjalankan amanah yang diberikan kepadanya Justeru, dalam pernyataan beliau semua aduan pemilihan PKR akan diselesaikan dalam tempoh dua minggu tetapi sehingga sekarang, selepas tiga bulan aduan-aduan tersebut masih belum lagi selesai.

Tindakan Ketua Umumnya, Anwar macam sesumpah apabila mengubah keputusan sewenang-wenangnya berdasarkan gerak hati dan citarasa beliau apabila membuat sesuatu keputusan dengan menggunakan kuasa Veto nya.

Anwar bukan sahaja merendah-rendahkan keputusan Setiausaha Agung parti Pakatan Rosak, malahan beliau juga mempersendakan semua ahli-ahli Pakatan PR dengan mengeluarkan kenyataan secara sesuka hati seperti parti yang dipunyai anak-beranaknya kepada umum untuk mengubah keputusan yang telah dibuat.

Anwar mengeluarkan fatwa bahawa surat tunjuk sebab terhadap Mustaffa Kamil Ayub yang dikeluarkan oleh Setiausaha Agung atas saranan Lembaga Disiplin itu tidak efektif dan akan dibincangkan semula oleh Biro Politik juga wajar diambil perhatian.

Pakatan sentiasa berubah-rubah, seperti slogan mereka yang selalu inginkan perubahan. Janji pada rakyat lain tapi buat lain..!!!!

1 comment:

tabligh said...

Salam semua,

Apa nak jadi dengan parti Thaghut yang satu ini! Lebih memalukan puak serban dok menyokong parti Thaghut PKR ini. Malah parti Syaitan DAP pun sanggup mereka sokong.

Puak serban ini sangguh memalukan,yang berjuang untuk individu mereka sokong dan yang menentang Islam,mereka sokong.

Inilah yang dinama ASSOBIYAH iaitu perjuangan membela kezaliman.

Wajarlah mereka ini dinamakan Parti Assobiyah Songsang(PAS)

Baca topik baru saya.

http://sukusakat-hangtuah.blogspot.com/2011/01/larangan-syariat-membenci-dan-mencaci.html

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...