PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, January 28, 2011

NIK AZIZ AHLI POLITIK TOK-TOK YANG FANATIK


Pertama sekali syabas diucapkan kepada Pas kerana menolak gagasan perpaduan Melayu. Beribu pujian ditujukan kepada Pas kerana bersekongkol dengan rakan kongsinya yang asyik mengungkit mengenai isu biasiswa kepada anak-anak bumiputera miskin, isu untuk menghapuskan DEB, isu yang terlalu sensitif jika disebut di sini, kerana dikalangan kroninya akan mengecap orang-orang tertentu sebagai rasis.

Adakah Nik Aziz terlalu mengimpikan menjadi Perdana Menteri..? Adakah benar jika sesiapa mengatakan Nik Aziz hanya mengajar agama Islam sahaja, tetapi hakikatnya beliau ialah seorang ahli politik tok-tok yang mengidam untuk memerintah Malaysia. Politik atau Agama..?

Ataupun politik dicampurkan dalam agama, kerana tidak percaya kepada pengertian kebangsaan, iaitu dalam konteks gagasan perpaduan dalam kalangan Melayu, yang menurutnya tidak sehaluan dengan ajaran Islam PAS. Teras utama beliau ialah Islam semata-mata. Bagi Nik Aziz, Melayu itu seperti tidak pernah wujud dalam kamusnya.


Tok Guru Nik Aziz, orang lama politik tok-tok yang kita kenali sudah sekian lama sejak dulu lagi. Seorang yang kononnya berperwatakan lembut, tapi keras berpolitiknya. Berhak menyamakan UMNO seperti Ayah Pin, dan juga seperti pengganas komunis, malah berhak menentukan hanya golongan penyokong PAS sahaja yang akan masuk Syurga.

Politik atau agama..? ataupun dah dicampur adukan kedua-duanya sekali..? Macam rojak..!!!

Berceramah di hadapan pengikutnya yang fanatik, Nik Aziz menganggap UMNO tidak layak memerintah negara ini. Semasa mengucapkannya, adakah beliau bermimpi ataupun tidak sedar bahawasanya UMNO sudahpun memerintah negara ini selama 52 tahun dengan jayanya. Pas tidak pernah dan tidak mempunyai pengalaman memerintah.

Kata Nik Aziz, umat Islam wajib menolak UMNO jika mereka takutkan Allah. Itulah Nik Aziz yang kita kenali, boleh membuat pusingan U-Turn yang tajam dan boleh main pusing-pusing dalam bulatan. Oleh kerana itulah Nik Aziz bukanlah tok guru yang mengajar mengaji, tapi ahli politik tok-tok yang berjuang atas nama prinsip perjuangan partinya yang kental.

Nik Aziz merasakan pakatannya sudah kuat. Adakah benar mereka sudah kuat..?  Mereka kuat apabila orang Melayu lemah. Memang benarpun orang Melayu kini sudah terlalu lemah. Gagasan perpaduan yang dilaungkan Nik Aziz sebenarnya tidak boleh dilaksanakan sama sekali, seperti pernah disuarakan Karpal Singh "langkah mayatnya dulu" jika Malaysia mahu menjadi negara Islam.

Nik Aziz dan Pakatan pembangkang seboleh-boleh tidak mahu melihat rancangan gagasan 1 Malaysia itu berjaya. Kenapa mereka tidak mahu melihat ia berjaya? Kerana jika gagasan ini berjaya, pakatan PR akan hancur lebur berkecai musnah harapan mereka. Dan tatkala itu, orang Melayu telah kembali kuat.

9 comments:

Anonymous said...

Yang ssaya tak faham sehingga ke hari ini kenapa beliau menolak perpaduan Melayu? tetapi sanggup beersekongkol dengan kafirun. Cakap pasal hukum memang lah hebat tetapi bagaimana pulak kes liwat anuWAR tu? kenapa tak keluar hukumj fatwanya? Pusinggggggg.......

Bahtera Merdeka said...

Ustaz Nik Aziz ni dah expired. Semua barang expired kalau dimakan akan mendatangkan penyakit.

Anonymous said...

pasai hangpa dok panggil ostaz dan tok guru la n ajis rasa dia tu hebat

Anonymous said...

Tengok muka Nik Aziz dalam gambar rasa dah geli-geleman.

Penditakainsingkat said...

ustaz Nik Aziz ni sebenarnya contoh ustaz yang mudah ditipu. Teresa Cock pakai scarf tutup kepala dgn baju kurung, dia dah kata faham Islam.

Bila Ngeh dan Nga baca ayat quran dlm ceramah, dia dah percaya sebagai menerima Islam.

UMNO yang selama ini melaksanakan ajaran Islam untuk meningkatkan taraf hidup umat Islam, dikatakan menolak Islam.

Sebab itu DAP bersungguh-sungguh menjadikan Pas sahabat politik sehingga berjaya memusnahkan Perlembagaan Persekutuan dan diganti dengan Perlembagaan Malaysian Malaysia China DAP.

Unknown said...

WAHIA PENDITA KAIN SINGKAT.

BUKA DAN CELIKLAH MATA HANG LUAS2.

MMG RAMAI ORG KITA YG KAYA, BELAJAR PANDAI2. BANK ISLAM, TABUNG HAJI PUN ADA.

TAPI MU TENGOKLAH SLPS 54 TAHUN UMNO PERINTAH MALAYSIA.

MUNGKIN MASALAH REMAJA MELAYU YG MAKIN TERUK NI KITA BOLEH SALAHKAN IBU BAPA.

TAPI, KALU CELIK MATA DPN TV TGK ARTIS MELAYU WANITA MAKIN TAK CUKUP KAIN, CERITA KHURAFAT TAHYUL DI PROMOSIKAN BERSUNGGUH2, ARTIS DITUNJUK BOLEH BERPELUKAN, ITU SEMUA MENJAHANAMKAN MELAYU.

DENGAR KATA, NAK BUAT HUB HIBURAN PULA. MUJUR HUB JUDI DAH SENYAP.

NI KO AJARAN ISLAM UMNO?? SBB TU ORG KAFIR PUN BENGONG TAK TAHU YG MANA 1 AJARAN ISLAM SAMPAI WANITA TAK SALAM DENGAN LELAKI AJNABI PUN DIA MAROH..

Anonymous said...

KENAPALAH KAU DIBERANAKKAN DI MUKA BUMI NI!!!

KAK PIAH SAID :- SUPAYA SENANG KAMI BUAT CONTOH, DAN SENANG KAMI MAKI HAMUN !!!

HA HAH

Anonymous said...

bagus....bagus,korang x pyh komen per2 la..korang komen pedas pun apa yang korang dapat???tp klboyyz walaupuan artikel dia blh kata semuanya cam cibai,tp dia dapat duit,abah najib yang kasi...

Anonymous said...

UNTUK PENGIKUT TOTOK PAS DI ATS, CAMNILAH..
APA-APA PUN DOSA PAS LAAAGI BESAR SEBAB FATWA2 MEREPEK MERAPU YANG JELAS MEMESONGKAN AQIDAH...YANG BOLEH MEMBAWA KEPADA KUFUR..YANG TEMPATNYA BUKAN DI SURGA NUU..TAPI KAT NERAKA JAHANAM..APA PUN OTAK TENGKOROK DEPA NI MEMANG SEMPIT GILA..DAH DILAHIRKAN JUMUD BEBAL..NAK CAKAP TAK GUNA..

DAN INGAT YANG PORTAL JUAK2 KAMU TU PUN DAPAT PITIH DR MANA KALU TAK DRP BAPAK YAHUDI..PTUIHHH!!!

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...