PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, January 27, 2011

CIKGU MALA SI ANAK TANGGANG


Ini adalah salah satu isu dimana seseorang yang telah diberi makan hasil wang kerajaan termasuk gaji, elaun, bonus dan segala kemudahan beliau sebagai guru, tetapi sekarang meletak jawatan kerana nak menentang kerajaan pula. Begitu kah tanda terima kasih Cikgu Mala terhadap kerajaan setelah mendidik dan menjaga beliau sebagai seorang guru..??  Makan duit kerajaan lepas tu nak lawan kerajaan balik pula...???

Cikgu Mala adalah satu contoh "anak tanggang" yang menderhaka terhadap kerajaan. Setelah diberi segala-gala kepadanya oleh kerajaan, sekarang nak menggigit semula tangan yang dahulunya menyuapnya makan.

Seorang cikgu yang tersalah perhitungan demi mengejar wang dan jawatan sehingga lupa terhadap semua itu, setelah bertahun-tahun makan duit gaji kerajaan, elaun kerajaan, bonus kerajaan dan termasuk gaji yang diperolehi semasa beliau cuti beranak hampir 3-4 bulan dengan gaji berbayar, dan berbagai lagi imbuhan yang diberikan kerajaan terhadap Cikgu Mala yang tak berfikiran waras.

Ingatkan "si Tanggang" hanya lagenda purbakala tetapi hakikatnya memang benar wujud di Tenang. Bukti ketamakan wang ringgit dan kuasa menjadi cita-cita utama si Tanggang sehingga terlupa asal-usul.

6 comments:

Wake UP! said...

Tak sedar diri punya manusia. Letak jawatan la woih.

Baik kau pi bekerja di PASTI la dari dok makan duit dari kerajaan Malaysia.

Anonymous said...

hoi kl boy hang ingat duit kerajaan tu duit umno ker? umno tu pemengang amanah yang tak amanah duit rakyat.hang tau ker semua ni.jangan tuduh org sitanggang klu hang tak tau.BN tu pemegang Amanah duit rakyat.Hang ingat orng BN sahaja ker bayar cukai...

Anonymous said...

BN menang menjadi kerajaan, begitu juga PR kalau menang pun akan jadi kerajaan. Jadi tak timbul soal orang yang kerja dengan kerajaan TIDAK BOLEH mengundi pembangkang kerana apabila sesebuah parti menang maka akan membentuk keraaan. Sekian, PEACE NO WAR.

KL BOYZ said...

hang saja butakan mata dan pekak kan telinga, tu pasal PAS akan kalah besar diTenang.

Anonymous said...

abes pekerja kerajaan negeri kelantan,kedah, p pinang,selangor yg makan gaji duit kerajaan negeri tapi sokong BN kira anak tanggang jugak la ye?

mampos la org malaysia kalu semua otak cam ko ni.Sana sini habis org malaysia jd anak tanggang.ko le pemecah masyarakat sebenarnya

Anonymous said...

oh itu memang diorg benci sgt-sgt dengan Kerajaan Negeri kot, pasal macam sakai. Dapat memerintah sikit habis kelam kabut dibuatnya.

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...