PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, January 8, 2011

LAKONAN MB SELANGOR KELIRUKAN RAKYAT


Pada masa ni rakyat Selangor nampaknya semakin terkeliru la dengan lakonan yang dimainkan Khalid MB Selangor dan Kerajaan PR pimpinannya. Kita lihat lakonannya yang menghadiri Majlis Angkat Sumpah SUK baru-baru ni, Khalid buat benda ni sebagai nak menghormati Sultan khabarnya dan bukannya atas rela hati dan bersetuju diatas perlantikkan SUK tersebut. Apa yang MB Khalid ni nak buktikan..??

Apa tajuk wayang Khalid pulak kali ni...? Dalam satu keadaan mereka ni seperti menentang perlantikan SUK ni, dalam pada masa yang sama beliau menghormati Sultan pulak. Talam dua muka..? Dalam kata tepatnya, jika tak setuju la dengan perkenan Sultan, maka kita ni dianggap tidak menghormati Sultan. Bukan begitu..?

 Jadi bagaimanakah yang dikatakan menghormati Sultan tetapi sebaliknya MB Khalid ni membantah lak keputusan tersebut. Munafik........!!!! Munafik betul si Khalid ni...!!! Inikan dikatakan dalam Islam sebagai MUNAFIK iaitu "talam dua muka". Memang benarlah kata Sultan Selangor dukacita dan kesal dengan sesetengah pihak yang memutarkan belit kenyataan. Mana ada pihak lain lagi yang membantah sakan perlantikkan tu kalau tak Kroni Khalid ni, Kerajaan PR.

Mungkin juga oleh kerana takut dilucutkan jawatan yang mereka sandang selama ni kerana boleh doanggap derhaka kepada Sultan..? Tak begitu Khalid..? Hebat betul lakonan Khalid kali ni, mengalahkan box-office cerita yang direka lepas-lepas...makin ADVANCE. Dengan membelakangkan kepentingan rakyat dan institusi Raja Melayu, sebenarnya Khalid ni tak layak pegang jawatan MB.

Kewibawaan Menteri Besar Selangor ni memerintah negeri Selangor sejak 2008 boleh sangat dipertikaikan kerana terlalu banyak kotroversi yang ditimbulkan hingga melibatkan institusi kesultanan dalam kancah politik sempitnya yang membelakangkan undang-undang dan Perlembagaan Negara. Nampak sangat Pembangkang PR tiada ketua yang terpimpin. Nak kena pimpin ada la...!!!

cari la lain daripada Khalid ni.....wayang banyak sangat.....!!!!

4 comments:

Anonymous said...

Khilid jadi macam tu sebab berkawan dengan komunis DAP lah. Hanya komunis yang menentang sistem Beraja seperti di Negeri China tu, mana ada raja China lagi gara gara Komunis. Sama seperti Rusia, Singapore dan lain lain negara komunis. Asal DAP dari PAP, asal PAP dari PKM, semuanya berketuakan orang cina dan di ikuti oleh melayu pengkhianat seperti dolah cd, rashid maidin. Sekarang ini, khalid dan melayu dalam PKR (Parti komunis rakyat) adalah tali barut dan pengkhianat Islam dan Melayu. PAS pun lebih kurang sama bodo bangang, mengaku konon parti Islam, tapi perangai sama macam komunis DAP, Eloklah, Dasar Anti Perpaduan, Parti ajaran sesat dan parti komunis rakyat berkerjasama, semuanya baka komunis

Unknown said...

Salam tuan...
mohon kebenaran tuan untuk share atikal ini ke facebook saya.

MALAYSIAN UNITED said...

salam.. minta jasa baik saudara link kan blog saya di blog saudara.. www.malaysianutd.blogspot.com
TQ

dzimba said...

Apabila puak munafik bergabung maka itu lah hasil nya.. PAKATAN KELENTONG RAKYAT (PKR)

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...