PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Wednesday, January 19, 2011

KERAJAAN TEPATI JANJI-JANJI PILIHANRAYA


Sebanyak 300 unit rumah dibawah Projek Perumahan Rakyat (PPR) akan dibina untuk penempatan semula penduduk setinggan Kampung Hassan, Hulu Selangor. Pembinaan rumah PPR itu melibatkan kos RM 45 juta ditapak seluas 10.4 hektar akan dibina selewat-lewatnya Mac ini dan dijangka siap dalam tempoh 2 tahun.
Cadangan projek ini adalah janji Perdana Menteri, Najib Tun Razak semasa kempen beliau di Hulu Selangor Mac lepas untuk menyelesaikan masalah perumahan penduduk di Kampung Hassan.

Kerajaan Barisan Nasional telah banyak menepati janji-janji pilihanraya mereka berbanding Pakatan Pembangkang yang banyak bersuara daripada melunaskan umpan janji-janji kempen Pembangkang PR pada 2008 yang dianggap tidak masuk akal dan seperti mempergula-gulakan rakyat. Pakatan Pembangkang juga dilihat gagal melaksanakan tugas dan tanggungjawap mereka terhadap masyarakat, apabila gagal menyelesaikan masalah mereka akan berdemontrasi untuk meluahkan perasaan.

Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Chor Chee heung berkata pembinaan 300 unit rumah teres, setiap unit dilengkapi dengan 3 bilik tidur dan 2 bilik mandi itu bertujuan bagi memenuhi janji-janji kerajaan untuk menempatkan semula penduduk setinggan di Kampung Hassan yang pada masa ini mendirikan rumah dengan kos sendiri diatas tanah milik individu dengan menyewa tapak secara bulanan. Selepas PPR siap nanti, akan diserahkan kepada Pihak Berkuasa Tempatan untuk pengisian.

1 comment:

Laksamana Bentan said...

Track record pemerintahan UMNO-BN memang tidak dapat dinafikan sentiasa mengutamakan rakyat.

Hanya pembangkang yang berusaha bersungguh-sungguh menghasut rakyat menafikan kejayaan yang sedang dinikmati oleh seluruh rakyat.

DAP berperanan meningkatkan ketidakpuasan hati kaum China dan India manakala Pas memecahbelahkan umat Islam.

Jika kedua-dua strategi ini berjaya dilakukan, mereka percaya akan dapat ke Putra Jaya walaupun tanpa bantuan Nuar Berahim yang sudah hanyut dan tenggelam di pentas politik Malaysia.

PRK DUN Tenang akan menjadi signal mengenai status pendidirna kaum China dan kejayaan Pas merosakkan perpaduan umat Islam.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...