PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, January 22, 2011

DEWA ANWAR LARI DARI BATU CAVES


Wah......besarnya gambar PM di Batu caves..., apa pulak kata ketua Pembangkang Anwar apabila dapat melihat gambar PM yang diletakan dikawasan kuil itu...?? Mesti Anwar akan cakap yang mereka ni mengampu PM, kalau pencacai mereka seumpama Paria Malaya si Bujang Susah lagi la, megutuk sakan kat blog-blog mereka, merapu yang bukan-bukan sampai diletak hadis kononnya tindakan pencacai tu betul...!!! kih..kih...kesian, nampaknya kaum India pun dah mula meninggalkan parti sesat Pakatan Rakyat yang tahu nak memberontak saja, ganas..!!!!!

Penganut Hindu membanjiri Kuil Subramaniyar Swami Batu Caves sempena sambutan perayaan Thaipusam dan kira-kira 1.3 juta orang membanjiri kuil itu bagi menunaikan nazar masing-masing. Dalam pada masa perayaan itu disambut ada juga hampir 20 orang berdemontrasi membantah Interlok di Batu Caves ketika beribu penganut Hindu berkumpul untuk meraikan Thaipusam. Sembilan anggota Parti Hak Asasi Manusia (HRP) termasuk ketua peneranganya telah ditahan Polis oleh kerana cuba menimbulkan kekecohan dan kacau-bilau.

Demontrasi itu saja diadakan bertujuan untuk menarik perhatian dan mempengaruhi penganut Hindu yang berkumpul bagi meraikan perayaan agama itu. Bagaimanapun cuma segelintir saja berdemontrasi yang menggunakan kapasiti kaum India untuk mengkaburi pihak-pihak tertentu. Maklumlah kerajaan terlalu bertolak ansur, tidak la seganas dan sezalim kerajaan Pakatan Pulau Pinang yang memboikot kaum India disana.

1 comment:

Mordecai Kucai said...

Eh ini lah Leberalisasi Ugama yang Anuwar idam idamkan. Makan lah, telanlah perancangan sendiri. Senjata makan tuan nampaknya.

Sekali lagi Anwar tersungkur. Mungkin kena masuk sekolah politik. Nyata kebodohan Anwar. Masih kah lagi ada yang mahu mengangkatnya menjadi pemimpin? Setelah melihat kecacatan halus akal liwat Anuwar.

Itulah. Leberalisasi ugama itu bukan bererti ugama makin jahat kearana setiap ugama mengajar yang baik. Tu Anuwar lupa.

Tapi kita orang Islam mengetahui jelas apa apa ugama sebelum Islam dengan ini terbatal. Maksud Al-Quran: Islam telah sempurna dan cuma Islam yang diterima Allah.

Kata Anwar walaupun lain lain ugama tapi tujuannya sama. Soalannya, amalan yang mana yang di perakui Allah untuk menebus hak ke shurga?

Padan muka ko otak liwat!

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...