PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, January 22, 2011

KHALID SEMAKIN TERDESAK CUBA CETUS KONTROVERSI


Keadaan Menteri Besar Selangor kini semakin terdesak untuk memperkukuhkan cengkamannya dalam negeri.  Makin lama semakin banyak isu yang ditimbulkan sehingga mengganggu gugat dan menggoncang kredebiliti Khalid sebagai Menteri Besar. Adalah lebih baik disarankan Khalid mengundurkan diri dan beri pemimpin lain pegang jawatan tampuk negeri. Seluroh rakyat Selangor memang inginkan kehidupan yang aman sentosa dan bukannya haru biru kacau bilau macam sekarang ni.

Lebih menghairankan dan pelik kenapa kerusi DUN Pelabuhan Klang diumumkan kosong sebelum bermulanya sidang DUN tergempar 24 Januari ini. Tindakan Khalid sudah jelas menunjukan seperti takut tidak mendapat undi majoriti bagi menyokong usul pindaan Undang-undang Tubuh Negeri Selangor.

Akan tetapi adakah Khalid sedar bahawa rakyat Selangor tidak selesa dengan karenah dan sikap dua orang YB Selangor iaitu Ronnie Liu dan Teresa Kok yang kerap menyentuh emosi agama lain menerusi kenyataan mereka. Kerajaan Negeri sepatutnya mengarahkan mereka ni untuk membuat permohonan maaf diatas ketelanjuran beberapa kenyataan mereka terhadap sensitiviti agama lain.

Diharap kedua pemimpin ini lebih bertolak ansur dan membuat penilaian berkali-kali sebelum membuat apa-apa kenyataan khususnya jika ianya menyentuh isu-isu sensitif. Seluroh rakyat Selangor sedang menilai dan memerhatikan gerak-geri pemimpin ini sama ada perlu atau tidak sokongan harus diberikan kerana kerap menyentuh isu agama lain.

Sebaiknya kita sebagai rakyat tidaklah terlalu emosi dalam membuat penilaian dan andaian terhadap sesuatu isu, Jangan juga jadikan kecenderungan sikap kepartian menjurus kita untuk menghukum dan membuat keputusan sendiri terhadap isu-isu yang berlaku. Macam di Selangor ni, semenjak dua menjak ni, pelbagai kekalutan pentadbiran dan kekeliruan politik berlaku. Semua ini sebenarnya menuntut kebijaksanaan kita dalam membuat penilaian. Janganlah kita terlalu taksub tanpa melihat realiti disebaliknya.

Apabila kita merujuk pula kepada tulisan dan cogankata Kerajaan PR iaitu "Mahu tukar", mungkin ada yang sengaja buta mata, buta hati, buta telinga. Warganegara asing seperti Indonesia, Thailand, Myanmar dan sebagainya sanggup menggadai nyawa dan harta datang ke Malaysia yang sudah diperintah kerajaan  BN selama 53 tahun, untuk mendapatkan kehidupan yang lebih baik.

Jikalau perkara yang berkaitan tentang agama hanya kita sendiri yang bertanggungjawap pada diri sendiri bukannya tanggungjawap BN. Mungkin inilah akibatnya terlalu banyak sangat meminum air tawar tok guru kot......???

11 comments:

blogenstarz said...

Nama saja Melayu tapi pada hakikatnya berjiwa
KOMINIS !

Anonymous said...

Khalid adalah MB Selangor yg terbaik sekali.

MB2 dahulu dari Umno adalah memalukan bangsa melayu sendiri kerana terpalit dalam amalan rasuah, salahgunakuasa dan terlibat dlam gejala sex tak siuman.

Tiga MB Umno dikenakan tuduhan. Dato Harun dan Khir Toyo. Mike Tyson diAustralia. Nasib Mike Tyson baik ketika itu kerana Malaysian ada bapa rasuah yg melindungnya dari didakwa di Msia. Si Abu Hasan & Razali malas nak ceritalah.

Mereka semuanya MB kelas 4 manakala Khalid MB kelas 1.

Anonymous said...

deeeyy anon 3.00pm! ciitt..poooodah!!!!!

KL BOYZ said...

dah kelam kabut haru biru camtu kau cakap MB la ni bagus...? kau tutup mata ker..? atau awak tu buta kata MB la ni bagus..!!? Sampai nak perkasakan lagi kuasa dia, ada tamak macam MB terdahulu..? SYABAS dah makin maju dengan tabung budi mereka, Kerajaan Selangor wat per...? Goyang kaki, suroh rakyat buat demo..??

Anonymous said...

Baru terima dari orang dalam PKR.
Tengok nanti 24 JAN ISNIN- 2 ADUN akan di pintas dan di perangkap seperti di culik supaya gagal hadir sidang DUN.

8 orang PR dari PKR dan DAP telah ditugaskan untuk pintas mereka.

G4UMNO said...

Salam Tuan,

Minta izin linkkan blog tuan bersama bolg saya. Wasalam.

jiwakita said...

salam....

draf pindaan 'mengembalikan kuasa sultan'
MB Selangor menipu...rupanya melantik dan
perkenan KUASA MB!!...sultan sebagai rubber stamp?

sumber..YB ZUL NORDIN

Anonymous said...

macam2 la hampa semua ni

Anonymous said...

Mmg MB Selangor ni special ckit dari yg lain2 kerana dia ga...gaaaap dan ba...baaaaangang x mcm MB dulu2...

Anonymous said...

si gagap ni kw ckp bagus ? dia ambil alih sbgai mbpon selangor dah maju kw tw , hasil dari mb mb BN dulu , dia ambil alih kucar kacir negeri dibuatny , dgn exco negeri tak reti hormat Sultan , ini kw kata depa ni baguih ?mmg kw buta dan buta hati betul!

Anonymous said...

Si Gagap ni pun ada hati nak bersuara...selepas segala penganiayaan2 dan segala pembohongan2 yg telah dilakukan terhadap Bangsa Melayu di Selangor selama ini...
Hamlau punya BABI... KALAULAH MAK DIA MASIH HIDUP LAGI TENTU DIA MENYESAL NGANDUNGKAN BABI GAGAP NI..
SIAL PUNYA BINATANG

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...