PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, January 4, 2011

BEKALAN MINYAK MASAK TERHAD


Pada masa sekarang ni, kalau kita pergi ke kedai-kedai runcit, pasar, pasaraya dan gedung Aneka begitu sukar untuk mendapatkan bekalan minyak masak. Kejadian ini amat lah dikesali kerana ura-ura harga minyak masak akan naik lagi. Paling menyeksakan bekalan minyak masak begitu sukar untuk didapati. Yang menjadi dukacitanya, diatas pengkabaran tersebut maka ada pihak yang cuba mengambil kesempatan, dalam pada  masa kesusahan rakyat mendapat belakan minyak.

Kejadian yang amat dikesali apabila ada pihak pengeluar, pembekal, pemborong dan peruncit yang menyorokkan bekalan minyak-minyak tersebut. Pemantauan rapi haruslah dibuat agar kejadian ini tidak berleluasa. Apabila harga minyak masak telah naik, barulah bekalan minyak-minyak ini diedarkan oleh individu-individu yang tidak bertanggungjawap yang cuba mengaut keuntungan segera.

Diharap pihak Kerajaan akan mengambil tindakan segera untuk mengelak kejadian sebegini terus-berterusan berlaku, oleh kerana orang lain yang senang-lenang mendapat keuntungan, akhir nanti Kerajaan juga yang akan dipersalahkan kerana kejadian tersebut. Pantau dengan segera permasalahan itu agar rakyat mendapat keyakinan bahawa Kerajaan mereka mengambil berat tentang masalah rakyatnya.

Bertindaklah segera membendung sebelum ada pihak yang mengambil tindakan sebagai isu hangat dan modal berceramah dimasa akan datang kelak.

bertindak sebelum parah....!!!!

1 comment:

Bingai @ Bangang said...

Terimakasih kerana mendaftar sebagai "Followers" di blog saya. Blog anda telah disenaraikan di dalam Bloglist "Followers" saya. Diharap anda juga dapat melakukannya di blog anda kerana saya gagal mengesan blog saya di sini.

Aku Yang Bingai
Bolasepak - Kontrak Rajagopal bagai telur di hujung tanduk?

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...