PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, January 4, 2011

ADUN DAP KOMTAR, NG WEI AIK RAMPAS BARANGAN ALA GANGSTER


Suasana tenang didalam sebuah restoran nasi kandar di Gat Lebuh Maccalum tiba-tiba menjadi kucar-kacir dan kecoh apabila diserbu kakitangan Majlis Perbandaran Pulau Pinang ( MPPP ), gara-gara tidakan merampas kerusi, meja, televisyen serta peralatan lain yang terdapat didalam premis itu. Suasana menjadi lebih kelam-kabut apabila Ahli Dewan Undangan Negeri Komtar, Ng Wei Aik dan beberapa Ahli Majlis MPPP campur tangan serta didakwa bertidak bercakap kasar dan angkuh terhadap kakitangan restoran tersebut.

Meskipun dipujuk oleh pemilik Restoran Nasi Kandar Mohamad Aliyar, Syed Kassali Mohamad Aliyar, namun bebrapa kakitangan penguatkuasa meneruskan mengangkut barangan beliau keatas lori kerana diarah oleh ADUN Komtar, Ng Wei  Aik yang biadap itu.

Pemilik akur apabila barangan yang diletakkan diluar premis diangkat tetapi menjadi persoalannya kenapa barangan seperti kerusi, meja, dan televisyen yang berada didalam restoran pun turut dirampas sedangkan masih ada pelanggan yang sedang menjamu selera. Syed Kassali berkata tindakan itu benar-benar tidak adil dan ramai pelanggan bertaburan lari ketakutan dibuatnya.

Ng Wei Aik berkata ingin menegakkan undang-undang tapi perbuatannya tidak jauh seperti samseng, tindakan yang dilakukan bertentangan pula dengan apa yang diperkuatkan oleh beliau sebelum ini. ADUN Komtar itu seolah-olah menabur pasir diperiuk nasi mereka. Drama selama hampir 2 jam berikut telah menarik ratusan penduduk sekitar termasuk pelanggan restoran berkenaan kerana keliru dengan tindakan yang telah diambil oleh MPPP. Sepatutnya hanya barangan diluar premis sahaja yang patut diambil akan tetapi barangan yang didalam kedai pun turut dirampas oleh MPPP sedangkan kedai tersebut mempunyai lesen.

Setiausaha DAP  Pulau Pinang itu telah bertindak kasar dan memainkan isu perkauman kata pemilik restoran tersebut, yang lebih menghairankan barangan yang turut dirampas bukan sahaja kerusi dan meja yang diletakkan diluar premis restoran, akan tetapi barang-barang dalam kedai termasuk wang, rokok, tong gas dan televisyen turut diambil. Selain itu dakwa Syed Kassali, dia juga tidak menerima sebarang notis atau arahan dari mana-mana pihak sebelum proses penyitaan dilakukan oleh MPPP.

Mereka perlu bertanggungjawap kerana apa yang dilakukan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri itu adalah salah seperti samseng along tambahnya lagi.

DAP dah mula catur peniaga di Pinang........!!! nak letak kroni dia kot....!!!!

5 comments:

Anonymous said...

Mmg kureng ajar pun Adun DAP ni. Bangang ya org melayu yg p sokong kerja terkutuk ni, kalau ya pun kacau jalan ka jgn buat dajal angkut barang mcm DBKL angkut kedai haram. Ni dia dok gagau duit, rokok sekali buat pa..tak ke jadah tu. P tgk cina kat belakang sunway hotel, mount erskine, penang road, dia tak usik pun cina babi berniaga kat tepi jalan lagi mcm mcm bau semua ada dah tu siap tutup jalan lepas jam 8 nak bagi kaum dia niaga keta semua NO ENTRY.

Tak pa...sbb org penang ni sebelah barat daya depa tak nampak betapa kejam zalim sgt DAP ni buat kat org melayu, mana depa ambik peduli. Kalau nak rakyat sokong tak kira hang pkr pas, umno bn sekali hang patut tolong.

Apa pun dah letih cakap pasai penang terutama pulau ni. juak dgn kereneh org pemimpin melayu pakatan yg tak boleh nak bantu. Harap pemimpin lain susah depa nak tolong sebab dah jd pembangkang minta sedekah pun belum tentu dpt layanan dapat taik lagi ada, jadi hanya boleh bersuara ja laa..

Anonymous said...

peniaga2 ca ya nun alif yang berniaga di chulia street kenapa tak diangkut....dah la berniaga sampai menganggu jalan raya....buta kah MPPP ni...ka poket dah penuh?

Anonymous said...

TAnggunglah sendiri wahai orang Melayu/Islam Pulau Pinang, busuk-busuk BN kamu blh maki hamun peimimpin yg ada, BN dengar jugak, sekarang..? Rasalah.

Melayu Penang Bodoh said...

Padan muka Melayu Penang. Lu olang semua BODOH. Muahahahahahaha.

KL BOYZ said...

kena buku dengan ruas..!!!

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...