PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Wednesday, January 12, 2011

ANWAR DAN KRONINYA DISAMAN


Makin berserabut,berselirat dan bercelaru la Ketua Pembangkang, Anwar, kali ini apabila ada pihak yang nak menyaman beliau sebanyak RM 300 juta. Masak la kau Anwar, kau jawap la saman tersebut kerana didakwa menyalah guna kuasa selaku Timbalan Perdana Menteri pada 1997. Belum jadi PM dah ada yang menyaman kerana kerakusan dan pembohongannya terhadap adik Timbalan Presiden PKR nya sendiri, Azmin Ali.

Nampaknya pembohongan Anwar semakin terbongkar apabila Ummi Hafilda adik Azmin Ali menyaman Anwar kerana mengarahkan Ummi Hafilda ditangkap dan didera bagi mendapatkan pengakuan palsu satu ketika dulu. Peguam yang disanjungi dan ditatang Anwar pun tidak terlepas dari tindakan saman Ummi Hafilda, saman keatas Karpal Singh pula berjumlah RM 200 juta kerana melanggar kepercayaan Ummi selaku anak guamnya selepas beliau dan Azizan Abu Bakar (Bekas Pemandu Anwar) bertemu Karpal pada tahun yang sama untuk mendedahkan perilaku buruk perangai Anwar.

Isteri Anwar, Dr.Wan Azizah (Presiden Keadilan Rakyat) pun turut disaman sebanyak RM 100 juta kerana mendakwa Wan Azizah tahu apa yang sebenarnya berlaku, oleh kerana bercita-cita ingin memegang tampuk pemerintahan, beliau tidak mahu mendedahkan kebenaran menyebabkan Ummi Hafilda difitnah, terlibat dengan konspirasi menjatuhkannya imejnya di mata umum.

PAS juga tidak dapat lari dari tindakan saman Ummi Hafilda tersebut, PAS disaman sebanyak RM 100 juta kerana pernah menghantar Ahli Jawatan Kuasa PAS Pusat, Mohd Sabu bertemu Ummi Hafilda juga untuk mendapatkan cerita yang sebenarnya. Apabila sudah tahu segalanya, Mohd Sabu la orang pertama menggelar Anwar sebagai "Peliwat Negara". Tahu-tahu sekarang PAS dan Mohd Sabu ni menyokong Anwar pula apabila sudah mengetahui segalanya.

Ummi Hafilda memberitahu selama ini beliau mendiamkan diri kerana masih terdapat pertimbangan dalam dirinya berhubung penglibatan darah dagingnya sendiri iaitu abangnya Azmin Ali, untuk menyatakan kebenaran kepada semua. Tetapi setelah Abangnya Azmin dan PKR makin melampaui batas termasuk mahu menghapuskan ketuanan melayu, Ummi Hafilda mengistiharkan mereka ni sebagai musuh dan tidak mengira sekarang apa yang akan terjadi kemudian hari, akan ditentang habis-habisan supaya pengkhianat-pengkhianat ini mendapat pengajaran terhadap kebiadapan mereka.

Ummi dipercayai mengambil tindakan saman kerana tidak tahan dan hilang sabar dengan kerenah biadap Anwar dan konco-konconya yang kian sombong dan angkuh itu.

kau jawab la Anwar.....!!!!   ini ibarat bom atom berjangka buat PKR dan KRONI nya....!!!!

4 comments:

Anonymous said...

Kebenaran berpihak kepada sri kandi7
Amin

berani atas nama Allah swt dan kebenaran.

Anonymous said...

Umi dah lah bodoh. Siapa lawyer yg sediakan saman bg pihak Umni tu. Mesti lawyer bodoh.

Kes berlaku pd th 1997, nak saman apa bendenya..dah melebehi 6 th had masa saman. Punyalah bodoh siapa nak bawa cerita ni.

Anonymous said...

Anon 12,1,2011 3.11 pm - Sekiranya tuntutan adalah berdasarkan penyembunyian fakta dan frod (penipuan) had masa selama 6 tahun ini tidak terpakai.

Anonymous said...

Yes, fuck karpal and family!

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...