PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, October 11, 2013

KANTOI...KEPINCANGAN LAPORAN AUDIT PR DIDEDAH..!!!




Seluroh Jabatan dan Organisasi kerajaan Negeri terlibat lebih2 lagi diperingkat atasan dalam kepincangan audit yang dibentangkan. Malah kepincangan audit pada tahun lalu pun masih belum ditangani oleh kerajaan Negeri PR.

Ini adalah kepincangan dan ketirisan hanya di Selangor atas nasihat Anwar dalam pemerintahan PR :-

1. Isu tanah Yayasan Kebajikan Selangor yang dilihat ada cubaan rampasan hak dari kerajaan Negeri untuk dijadikan pusat budaya orang cina.

2. Isu TALAM

3. Isu KHSB

4. Isu kutipan Premium Tanah yang tak seimbang

5. Pembinaan kilang secara haram

6. Penggunaan tanah tanpa kebenaran

7. Memberi bonus 3 - 4 bulan untuk Kakitangan Pusat Pelaburan Kerajaan Selangor selama 3 tahun berturut-turut yang berjumlah RM887, 600 dengan menggunakan lebihan dana peruntukkan kerajaan.

8. "Program Hadiah Anak Masuk Universiti " yang merekodkan pengurusan wang yang lemah dan tidak cekap dimana seramai 21 penerima telah menerima lebih dari sekali sumbangan manakala ramai diantaranya menerima lewat sehingga lebih dari 3 tahun dan RM8.23 juta lagi masih terhutang dengan Anak-anak Selangor yang berjaya masuk ke Universiti.

Bukan di Selangor saja, malah di Kelantan turut merekodkan kepincangan dalam penemuan audit yang mengejutkan diantaranya:-

1. Anak Syarikat kerajaan Kelantan KELSTONE SDN BHD (KSB) yang dianugerah menerima konsessi melombong emas di 12 kawasan telah mencatat kerugian terkumpul sebanyak RM2.7 Juta sehingga RM1.54 Juta diantara tahun 2009 dan 2011.

Syarikat tersebut hanya melombong disekitar 2 atau 3 tempat sahaja diantara 2011 dan 2012 tetapi gagal memperolehi emas yang memuaskan.

2. Indah Prima Sdn Bhd (SIPSB) diberikan Subkontrak untuk meneroka emas dikawasan Sokor Tanah Merah pada 2008 tetapi tidak pernah langsung memulakan kerja2 diamanahkan.

3. Pembayaran Bonus 11.5 bulan gaji Anak Syarikat Perbadanan Kemajuan Iktisad Negeri Kelantan (PKINK), Ladang Tapis Sdn Bhd (LTSB) pada 2011 sedangkan syarikat tersebut mengalami kerugian.

Ini adalah kepincangan dan ketirisan hanya dari 2 negeri pemerintahan PR.

Adalah lebih baik ketua pembangkang Anwar membuat siasatan terhadap apa yang berlaku kepada kepincangan Negeri pemerintahan PR sendiri sebelum menuding jari mencari kesalahan pihak lain.

Janganlah PR cuba memperbetulkan orang lain sedangkan diri sendiri masih kelam-kabut dan haru-biru. Jika cuma 4 negeri pemerintahan PR sendiri masih tidak dibersihkan, mana kan mungkin Anwar bermimpi nak bersihkan seluroh Malaysia..??

KBC - Perbetulkan dan bersihkan diri tu dulu sebelum jadi ketua, kan tak pasal2 perangai buruk Anwar jadi contoh pengikutnya.

1 comment:

Anonymous said...

Bro;

tq untuk maklumat ini. tapi boleh tak bro kasi link2 berkaitan. InsyaAllah benda nie dapat membantu ketika berbalas info dgn bebudak PR.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...