PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, June 4, 2013

HARGA AYAM NAIK...INI SEMUA SALAH UMNO..!!!



PADANG, HALUAN - Harga daging ayam ikut naik mendekati bulan Ramadan ini. Di Pasar Raya Padang ayam yang biasa di jual sekilo Rp15.000 naik menjadi Rp18.000 per kilo atau satu ekor yang biasa dijual Rp30.000 naik menjadi Rp34.000.

Sehingga kedai peniaga ayam di Pasar Raya Padang Blok I tingkat 2 sepi pengunjung. Selain harga ayam naik, pencetus sepinya juga disebabkan oleh keadaan Pasar Raya Blok I tersebut yang becek dan bau tidak sedap.

Menurut peniaga ayam di gerai tersebut, harga ayam sudah naik mulai minggu lalu. Salah seorang peniaga ayam, Menor mengatakan kalau harga ayam naik pembeli jadi malas untuk membeli ayam ke gerai tersebut.

"Saat ini harga satu ekor ayam Rp32.000 hingga Rp34.000 satu kilo Rp15.000 hingga Rp18.000. Kalau harga ayam naik, kami peniaga ayam di Pasar Raya Padang Blok I lantai II ini akan sepi pembeli. Kami berharap mudah-mudahan pada Ramadan mendatang tidak demikian, "harap Menor.

Menor menambah, jika dibandingkan pada bulan Ramadan sebelumnya bulan ramdhan tahun ini harga ayam akan terus naik. Karena menurut Menor, jika harga BBM sampai naik diprediksikan harga ayam akan naik mencapai 80 peratus. Baca Seterusnya KLIK DISINI

Berita ini dari Indonesia yang mengatakan harga ayam mereka turut naik menjelang ramadhan akan datang ni kerana permintaan yang tinggi. Biasalah bila tiba hari raya, sudah pasti permintaan lebih dari bekalan yang biasa disediakan.

Betulkah harga ayam naik kerana UMNO BN memerintah..?? Cuba terangkan pula kenapa harga ayam di Indonesia turut naik..?? UMNO BN tak memerintah Indonesia, tetapi harga barang turut naik.

Janganlah diperbodohkan sangat oleh puak PR yang meroyan bila harga ayam naik...!!!

4 comments:

Anonymous said...

Kalau cm tu keadaannya, adakah harga ayam akan turun semula slps Ramadan?

Anonymous said...

Betul KLBC. rasanya harga ni lagi mahal dari Malaysia.

Tasek Gelugor Portal said...

Slm mohon dipautkan Blog Tasek Gelugor Portal... Blog tuan telah pun dipautkan...

Anonymous said...

inilah cakap olang boloh,kasi tunjuk la gambar itu harga ayam di indonesia naik..mana bukti??lu igat budak2 sekalang boloh macam lu ka ha??lagi ini macam lu celita,lagi BN terus dibenci.BUKTI BUKTI BUKTI mana???bolohhhhh!!!!

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...