PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, May 11, 2012

AMBIGA DAH MULA TAK TAHAN...!!!


Barulah padan muka si Ambiga dan barulah dia tahu. Bila dah terkena batang hidung sendiri terdedahlah pula perangai sebenarnya ketika sekumpulan 20 peniaga mewakili Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas) berhimpun di hadapan kediamannya di Jalan Setia Kasih 1, Bukit Damansara.

Mereka ni mendesak agar pengerusi Bersih 3.0 si Ambiga meminta maaf secara terbuka kerana menganjurkan perhimpunan tersebut dan menjelaskan pampasan kerugian yang dialami para peniaga pada perhimpunan Bersih 2.0 dan terbaru Bersih 3.0 di sekitar Kuala Lumpur.

Dah jadi macam orang biol lah pula. Mana tak nya, si Ambiga memang lantang mengkritik dan sering mempertikaikan kewibawaan Polis Diraja Malaysia menjalankan tugas mereka.

Si Ambiga ibarat menjilat ludah sendiri apabila mendapatkan bantuan pasukan keselamatan itu semula untuk melindungi dirinya. Tempohari si Ambiga ni memperjudikan keamanan negara, mengutuk, mencerca dan mengancam keselamatan pelbagai pihak ditengah jalanraya.

Sekarang si Ambiga ni membuat laporan polis pula setelah merasakan keselamatan diri terancam. 

Pertubuhan bukan kerajaan itu bertindak sebegitu untuk mendesak Ambiga meminta maaf secara terbuka kerana menganjurkan perhimpunan tersebut dan jelaskan pampasan kerugian yang dialami para peniaga pada perhimpunan Bersih 2.0 dan terbaru Bersih 3.0 yang lalu.

Pertubuhan ni mahu Ambiga merasai bagaimana sukarnya untuk menjalankan aktiviti harian apabila bantahan dan perhimpunan diadakan di hadapan rumahnya sendiri. Biar si Ambiga ni rasa bagaimana sukarnya untuk keluar rumah, menghantar anak ke sekolah ataupun terlibat dengan kecemasan apabila laluan dihalang dengan peserta perhimpunan.

Kata salah sorang dari mereka, "Hari ini baru permulaan, kalau Ambiga masih tidak mahu bertanggungjawab, kita akan himpunkan lebih ramai peniaga di hadapan rumahnya," tegasnya.

Barulah padan muka si Ambiga...!!!

16 comments:

Anonymous said...

OMG ambiga tidak menghormati hak asasi golongan peniaga. mana suhakam mana dia ikram ni, mana kumpulan hak asasi amnesty mana mana...ni hak asasi dicabuli ni..berniaga ni kan memudah orang lain..kalau ambiga lapar boleh pergi beli depan umah je

Anonymous said...

Keh keh keh...jom kite meniaga ramai2 depan rumah dia....apa igt dia sorang je ada hak ASASI...kite rakyat Malaysia bole berniaga di mana2 kite suke...kan ini HAK ASASI yg pompuan karat tu perjuangkan...

Anonymous said...

nak jual orang kat situ boleh tak..ade dua orang nak kena jual ,situa kutuk yang cakap merapu dan seorang lagi nafsu tak kenal jantan betina...
PAS id dead

Anonymous said...

bUAT APA BENIAGA..... lagi umph.... kalau buat demo keliling rumah dia, bawak kayu...bawak botol, bawak batang besi........ biar dia terkencing ketakutan....

Anonymous said...

ELOKLAH TU. AKU SOKONG BERHIMPUN RAMAI- RAMAI DIDEPAN RUMAH NYA. KALAU BOLEH BERKEMAH SEKALI DISITU.

GANGGU AKTIVITI HARIANNYA BIAR DIA RASAKAN MACAM MANA KESUSAHAN ORANG RAMAI AKIBAT PERBUATANNYA MENGADAKAN PERHIMPUNAN BERSIH TEMPOH HARI.

Anonymous said...

kawan2 tak payah komen byk2, mari kita datang ramai2 beli burger. setidak-tidaknya boleh tlg ringan kerugian sedara2 kita sebab Bersih 3 tempoh hari.

SiamangBukit said...

JOM BELI BURGER DEPAN RUMAH AMBIGA (AMBURGER?). Mulai hari ini hari jumaat.

Anonymous said...

aku rase nk adakan TARIAN TIANG depan rumah ambiga............. boleh ke tidak..... mintak tolong Riney Lieuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...... mesti panas.....

Anonymous said...

ha ni baru betul protes cara aman...jgn guna keksaran..tp kita tekan dia cukup..tmbah lg peniaga,kakah..padan muka ambiga.

Anonymous said...

yer aku pun nk support peniaga2 tu,jom kita meramai kan dpn umah dia br dia rasa mcmana nk pg sana sini pun x bole aku sebagai pemandu teksi 100% menyokong tindakan peniaga itu semua pendapatan aku pun terjejas masa demo bangang tu.

Anonymous said...

apa alamatnya?...

Anonymous said...

kalau dah ada burger perlu ada air, jom aku jual air. adaka orang yang nak tolong sediakan meja kerusi supaya ada orang lain boleh niaga laksa dan abc, biar dia rasa

Anonymous said...

kita buat perhimpunan bersih kat depan rumah dia bolih tak

Anonymous said...

Nak berniaga daging lembu segar boleh ke depan rumah dia

Anonymous said...

Bagus sgt!!!..Boleh jenamakan produk Burger tu "Ambiga's Burger", so takde la dia marah sgt org meniaga depan rumah dia kan...dia pun boleh tumpang beli. Kahkahkah..baru padan muka india keling ni.

Anti PR said...

Kempen ramai2 beli berger depan rumah Ambiga. Biar sibuk depan rumahnya. Jual daging lembu lagi bagus...

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...