PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, May 9, 2013

PENYOKONG MELAYU PAKATAN RAKYAT TERLALU BODOH..!!!



Pakatan Rakyat: Cerita Pasal Kebodohan, mari kita bincang pasal kebodohan macai PR pula.

1. tak percaya keputusan pilihanraya? abah ko menang majoriti 20,000-40,000 boleh percaya ke? mak tiri ko menang majoriti 60,000 pun pakai kotak undi luar hantar pakai helikopter? apa pekak sangat telinga ko tak boleh dengar helikopter terbang atas pusat undi?

2. menang sebab undi bangla? eh, ko ingat BN menang majoriti 2-10 undi?? berapa banyak bangla korang tangkap? ade dapat 1,000 bangla kat satu tempat mengundi? kalau menang macam Dato' Tajuddin tu 7,000 majoriti, takkan bodoh sangat ko tak boleh nak nampak 7,000 bangla beratur mengundi? satu kampung boleh bau ketiak laaaaa.

3. ada indon undi 2 kali? buktinya jari kiri dan kanan ada kesan calitan dakwat biru. aik? bukan abah ko kata tenyeh pakai sabun mandi pun boleh hilang ke? kenapa indon tu dan petugas SPR sengaja nak kantoikan diri pergi calit kiri-kanan? kenapa indon tu tak cuci pakai sabun dan kemudian keluar mengundi balik?

4. kenapa bangla? kenapa tak cina dari china? kenapa tak orang indonesia? kan lebih mudah nak tipu. kalau cina tu, muka pun sama penyek je. kalau indon tu, sama je macam muka orang melayu. siap boleh cakap melayu lagi fasih daripada cina malaysia lagi! kenapa banglaaaaa?????

5. ok lah. KATALAH, betul isu BN terbangkan 30,000 bangla naik 4 pesawat tempah khas. BN sanggup bersusah payah, dengan risiko kantoi lagi, dengan kos tinggi, dengan pelbagai-bagai masalah, tapi demi nak menipu PRU, BN sanggup!! takkanlah Pakatan Rakyat tak sanggup nak upah seorang dua bangla RM1,000, bagi ic palsu, calit jari dia dan suruh dia berlegar-legar di kawasan pembungan undi. bila ditangkap, ajar dia jawab "ini BN punya kerja". mana lagi mudah nak buat??

6. apa ke bahalol wakil parti daripada PR? mengulat? makan gaji buta? pergi meliwat? melayan perempuan simpanan? waktu proses undi tu, wakil parti PR tak boleh nampak penipuan? nama aku dipotong pada EMPAT senarai berbeza. takkan la tak perasan.

7. Di Putrajaya, beribu orang kerajaan yang sokong PR. mereka elok sahaja mengundi Husam Musang. sama juga dalam SPR. MESTI ada penyokong mereka. takkan la pengundi PR yang berkhidmat di SPR tengok saja kalau berlaku penipuan?

8. isu dakwat kekal. adakah itu satu-satunya mekanisma mengenalpasti pengundi? ic? senarai nama? no saluran? tapi, sebab itulah penggunaan dakwat kekal ni dicadangkan oleh ahli cerdik pandai PR. sebab mereka tahu yang dakwat ini mustahil akan kekal dan akan menimbulkan keraguan, pertikaian orang. memang inilah yang mereka mahukan. isu ini adalah sebahagian daripada persediaan mereka bila kalah PRU13.

Macam ni lah wahai golongan tak faham bahasa ni. terimalah kekalahan walaupun pahit. ya, aku akui. memang nampak sokongan berat kepada PR. Bilangan undi pun lebih banyak. tapi itulah kelemahan (kecantikkan) demokrasi. keputusan mewakili kehendak kawasan setempat.

Sebab itu aku tergelak kecil melihat budak-budak kampung (Kg.Gajah) beria-ia mengangkat sepanduk turunkan harga kereta dan hapuskan tol. berapa banyak kereta atuk-atuk dan opah-opah tu nak beli? baik mereka beli gigi palsu. sebab itu juga membuktikan, kenapa manifesto tak logik populis ini hanya diterima di bandar-bandar.

sudah jadi lumrah.

Anwar cakap mahkahmah penipu. mahkamah adalah alat UMNO.

tapi bila kes liwat dia menang, kenapa diterima pula keputusan menipu itu?

Anwar cakap PRU13 dicatur BN...??

Berpuluh lagi kerusi PR menang, bapak yahudi ko catur?


-cucunenekkebayan- Aery Hussaini Wrote

9 comments:

Anonymous said...

Cakap la apa pun, penyokong tegar dapig dan parti kongkek rakyat tak kan percaya...yang dia orang tahu semua salah bn..sampai pemimpin dia orang liwat pun salah bn...dah bertahun2 otak diorang diasak maklumat begini menerusi laman siber mcm malaysiakini, keadilandaily dll, ingat senang ker nak ubah minda yang terpesong, dia orang ikut cara komunis dulu tp dengan cara moden...

Anonymous said...

90% orang Cina di Tanah Melayu adalah banduan dari pelbagai jenis jenayah yang diangkut oleh British untuk mengerjakan lombong lombong timah di Perak, Kuala Lumpur, Ampang dan Puchong. Pelacuran, ganja, dadah, judi dan gangsterisma adalah hasil budaya jahat yang mereka bawa sekali. DAP berasal dari PAP, PAP berasal dari Parti Komunis Malaya. Pendek kata, hampir semua pengndi Cina yang mengundi DAP ialah keturunan komunis dan Banduan darimChina, sebab itu mereka ni keras kepala, kurang ajar dan tak reti hormat undang undang Islam, Negara dan Raja-Raja Melayu serta todak hormat dan memandang rendah orang Melayu serta Bhasa Melayu.

Pengundi DAP adalah penyumbang kerosakkan Bahasa Melayu, orang Melayu, pengangkut bangsa asing ke Tanah Melayu, mereka menyeludup orang dari China dan Bangla hingga sekarang dan mereka juga menuduh Melayu seludup Bangla dan seterusnya menuduh Bangla mengundi,(tak logik langsung) walhal ramai pendatang haram Cina adalah 3 kali gada daripada Bangla dan Africa. Nyata sekali Cina menuduh orang lain buat salah sedangkan mereka yang menyeludup pendatang haram dari China, Taiwan, Hong Kong dan Vietnam.

Komunis komunis ini juga tidak hprmatkan bangsa India yang sudah bermastautin sejak 50 tahun dahulu.

Kurang ajar dan biadap, namun tidak semua begitu, kerana moyang, datuk nenek saya juga berasal dari Beijing dan datang ke Tanah Melayu sejak 150 tahun dahulu.kami tetap sokong UMNO.

Anonymous said...

Tongong. Tu je aku leh ckp. Wakil setiap parti ade masa setiap calon dtg amik kertas undi. Xkn dieorg pn x leh nk sahkn. Sudah la.

Anonymous said...

Yang menang dah pun menang, yg kalah dah pun kalah, jom kita kerja sara hidup keluarga /././ nak apa lagi?

Anonymous said...

Telah banyak kali aku komen dlam banyak laman blog....cai2 pr ni pikiak pakai kepala lutut...bahlol...bongok...bangang...tongong...dan seangkatan dengannya..

Anonymous said...

Kepada orang PR jangan berundur setapak...terus berhimpun...anda kalah sebab anda terbodoh pada PRU ke 13. Anda tertipu dengan insiden curi peti undi, blackout, bangla and the pengundi hantu. Mulai sekarang terus berhimpun...kalau boleh setiap hari dan rasenya lebih baik jika sepanjang tahun di semua pelusuk negeri. Jangan sama sekali anda dibodohkan walau pun anda sudah terbodoh sekali. BERHIMPUN disemua pelusuk bandar dan kampung moga anda akan menang. BN jangan marah mereka berhimpun, kasihan mereka...beri mereka kebebasan bersuara agar mereka tidak ditipu dan dibodoh lagi untuk PRU ke 14. Kerana anda BN dah menang itu dah menjadi tanggungjawab anda untuk bekerja untuk kemajuan rakyat dan kesejahteraan di Malaysia. Bagi PR yang dah kalah pihak BN harus bersimpati dengan kekalahan mereka. Restui perhimpunan mereka sentiasa dipenuhi ruang dengan himpitan manusia yang ramai. Pihak IGP dan Kementerian Dalam Negeri jangan larang mereka berhimpun. Mereka perlukan kebebasan bersuara. Moga DSNR akan terus memimpin dengan baik, dan jgn berhimpun lagi sebab BN dah menang dan itu tanggungjawab kerajaan yg menang untuk memajukan negara. Kasihan mereka, dah le kalah dan hiba...benarkan PR berhimpun 505 sampai keangka berapa mereka suka. Hormat hak bersuara dan hak berhimpun secara aman. Kepada ahli-ahli PR yang telah kalah terus berhimpun. SELAMAT BERHIMPUN 605 dan seterusnya setiap hari.

Anonymous said...

aku tujukan lagu ni buat orang2 melayu..hayati lah liriknya secara mendalam...

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya-raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa sesamalah kita
Cinta lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita ini
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Peribumi merintih sendiri

Masa depan sungguh kelam
Kan lenyap peristiwa semalam
Tertutuplah hati terkunci mati
Maruah peribadi dah hilang

Kini kita cuma tinggal kuasa
Yang akan menentukan bangsa
Bersatulah hati bersama berbakti
Pulih kembali harga diri

Kita sudah tiada masa
Majulah dengan maha perkasa
Janganlah terlalai teruskan usaha
Melayu kan gagah di nusantara
Melayu kan gagah di nusantara
Melayu kan gagah di nusantara

tukang telek said...

Inilah tahap/standed pemikiran puak2 pakatan yg bodoh, bangong dan tolol. Senang senang percaya cerita tak logik dan tak masuk dik akal.
Sudah kena tipu dan lagi kena tipu berkali kali.
Hello sedarlah sikit gunakan akal jangan ikut perasaan.

Anonymous said...

Yg sedih nya org2 melayu ni tak guna otak. dari dulu lagi sanggup derhaka pada sultan...org2 cina duduk belakang je, sama gak ngan bersih yg pijak bendera malaysia pun melayu... cina skali lagi duduk belakang je. Cuba lak tengok sebelum PRU13, Cina mintak macam2 dari kerajaan bila dah dapat undi DAP jugak. Jadi orang cina ni sanggup buat apa saja semata2 nak memerintah. Bila dah dapat jangan harap la mereka berlaku adil... tengok saja Penang. Tengok pula Singapore, orang2 Melayu nak gi solat jumaat kena ambil coti wooo. Pikir2kan lah dan guna la akal. Sesungguhnya orang yg tak guna akal ibarat seperti haiwan

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...