PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, July 24, 2012

NIK AZIZ TERIMA BANTUAN SYAITAN



Seorang yang di katakan ulama' PAS telah mengeluarkan fatwa yang betul2 mengelirukan dan boleh menjatuhkan Aqidah seseorang Islam apabila diikuti.Pada 24 Januari 1999 seorang ulama PAS dan juga Tok Guru kepada penganut PAS Nik Ajis Nik Mat telah mengeluarkan fatwa bahawa:--

"Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima."

Seorang yang boleh dianggap faham tentang hukum hakam boleh berkata sesuatu yang boleh menjatuhkan Aqidah seseorang.Apa yang kita pelajari selama ini kita sebagai seorang Islam wajib memohon pertolongan (Doa) dari Allah.Dalam Al Quran mahupun hadis menyuruh seseorang itu agar menjauhi syaitan namun sebaliknya Nik Ajis sudi menerima syaitan sebagai temannya.

Nabi saw memerintahkan ummatnya melalui Abu Zar r.a dengan bersabda bermaksud :--

"Hendaklah engkau memohon perlindungan Allah daripada angkara syaitan-syaitan manusia dan jin". Aku pun meminta penjelasan Baginda s.a.w, dengan berkata: "Ya Rasulullah! Adakah manusia juga menjadi syaitan-syaitan?" Baginda menjawab: "Ya! Benar!".Abu Zar r.a.

Pengajaran dari hadis tersebut kita diseru agar memohon perlindungan Allah supaya dijauhkan dari godaan syaitan.Begitu juga Ee diterangkan bahawa sesiapa yang menjadikan syaitan sebagai teman hidupnya (mengikut hasutan) maka ia tergolong di kalangan mereka (sekutu syaitan) malah merekalah yang dikenali sebagai "syaitan manusia".

Oleh itu ustaz menerangkan agar berwaspadalah dalam menjalinkan hubungan sesama manusia, janganlah sekali-kali terikut atau berkompromi dengan "syaitan manusia" ini kerana kesudahannya kita akan ditimpa malang (kemudharatan) akibat daripada kejahatan mereka.Dalam hal yang sedemikian Nik Ajis sebenarnya telah mengikut dan terikut segala bisikan syaitan yang menjadi teman kepada beliau selama ini dan atas sebab itulah segala percakapannya bukan melambangkan diri Nik Ajis yang sebenarnya. Sedarlah! wahai semua dan cubalah hayati Firman Allah dalam surah Al An'aam ayat 121 yang bermaksud :--

" .... dan sesungguhnya SYAITAN-SYAITAN itu membisikan kepada pengikutnya, supaya kamu membantah (menghasut) kamu, dan jika kamu menurut hasutan mereka (untuk menghalalkan yang haram), sesungguhnya kamu tetap menjadi orang musyrik".

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...