PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, January 5, 2012

MENYOKONG ANWAR BOLEH MEMBAWA KEPADA KEKUFURAN...!!!



Bayangkanlah, seorang sahabat lama Anwar Ibrahim sejak sama-sama menuntut di Universiti Malaya tidak lagi menyokong dan meninggalkan Anwar dan partinya kerana fahaman pluralisme yang dibawa Anwar boleh membawa kepada kekufuran.

Ismail Mina Ahmad, Ahli Jawatankuasa Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat), mengambil langkah meninggalkan Anwar setelah mendapati Penasihat PKR itu berpegang kepada fahaman yang boleh merosakkan akidah umat Islam.

Sebab utama ialah Pluralisme agama, adalah satu fahaman yang menyamaratakan semua agama yang mana penganutnya mempercayai semua agama adalah benar.

Sebab kedua Ismail Mina bertindak meninggalkan Anwar adalah kerana Anwar juga mengamalkan ideologi politik yang tersasar dari perjuangan asal yang berlandaskan kepada amalan Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Anwar terutama semasa di luar negara sentiasa menyatakan tidak akan melaksanakan syariat Islam apabila berkuasa, Anwar juga mengkritik hukuman sebat terhadap Kartika Sari Dewi Shukarno (kerana minum arak) padahal wanita itu reda.

Anwar pula yang tak nak...!!! Inilah dua faktor utama kenapa Ismail Mina tinggalkan Anwar.

Di ingatkan, ketika Nabi Muhammad SAW wafat, Saidina Abu Bakar pernah membaca ayat al-Quran bagi mengingatkan para sahabat lain bahawa mereka berjuang bukan kerana individu (Muhammad) tetapi memperjuangkan
risalah yang dibawa oleh baginda.

Memperjuangkan individu adalah salah...!!!  



Mempertahankan individu yang bukan di dalam kebenaran adalah syirik....!!! 


Syariat Islam sangat melarang untuk memperjuangkan seseorang individu seperti perhimpunan haram "Kempen Bebaskan Anwar 901" jelas Ismail Mina.

4 comments:

Anonymous said...

bukan setakat anwar saja menjadi kufur malah sokong nik aziz yang bukan dalam kebenaran (berkawan dengan syaitan,membenarkan kafir membaca quran untuk mempersendakan islam dan memecahbelahkan umat )juga adalah syirik

Anonymous said...

setuju..berkawan dgn Nik Aziz juga kufur, sbb dia manggalakkan perpecahan umat Islam...membenci sesama Muslim

Anonymous said...

... dan tidak menafikan atau berkata cisss apabila disamakan dengan Nabi.

Astaghfirullahalazim ...

Anonymous said...

Ya, ya wa setuju. Dia sudah jadi nabi DAP.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...