PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, December 6, 2011

SELANGOR SEMAKIN TAK TERURUS...!!!



Gempar bila Kajang, Selangor dilanda banjir kilat. Dalam sejarah bila buat pertama kalinya Kajang dilanda banjir kilat yang teruk. Keadaan ini hampir seperti Mini Tsunami. Lebih 200 kereta kandas dan ada yang hanyut. Peniaga juga turut menanggung kerugian.

Penduduk dan peniaga digesa untuk menuntut pampasan dari Kerajaan Selangor. Kenapa saya katakan begitu? Antara punca kenapa berlakunya banjir kilat ini adalah kerana tiada rancangan pencegahan banjir dari Kerajaan Selangor.

Malah rancangan itu dibatalkan dengan mengatakan projek tebatan banjir itu tidak memberikan manfaat kepada rakyat.  Akibatnya, Selangor sudah semakin tidak terurus.

Sistem perparitan tidak diselenggara dengan betul, alasan hujan lebat punca banjir oleh Adun Kajang satu kenyataan untuk menyelamakan diri untuk melindungi kegagalan beliau. Budak sekolah rendah pun tau punca banjir tak perlu diterangkan.

Beliau patut akui bahawa sistem perparitan yang dibawah kelolaan PBT gagal. Kerana apa gagal?

Jawapannya mudah, peruntukan untuk penyelenggaran perkara asas seperti ini telah digunakan untuk keperluan lain. Kita tak perlu nafikan. Sebagai contoh peruntukan jalanraya di Selangor MARRIS telah disalah guna oleh kerajaan negeri.




Lihat sendiri keadaan jalanraya di Selangor. Apa agaknya nasib orang Kajang nanti apabila banjir surut...?? Jalan akan mengalami kerosakan teruk..!!!

Tsunami Kajang- Selangor Semakin Tidak Terurus
Published in Berita Nasional Written by beruangsakti

1 comment:

Anonymous said...

bro,

tak tengok berita tv3 semalam, macam mana khalid terkedu bila penduduk india ijok attack dia!

macam nak menyorok dalam kain je...

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...