PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, December 3, 2011

SASTERAWAN NI BUAT HAL LAGI PETANG NI...!!!


Sasterawan Negara, Datuk A Samad Said akan buat hal lagi mengetuai pusingan kedua protes di KLCC hari ini, bagi membantah Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011 yang diluluskan Dewan Rakyat Selasa lalu dan kini menunggu kelulusan Dewan Negara.

Taman yang sama, Sabtu lalu, menyaksikan kehadiran kira-kira 400 penunjuk perasaan berhimpun meluahkan perasaan dikhalayak ramai yang ada disekitar Taman KLCC.

Mereka berpakaian kuning sebagai menyokong pergerakan Ber"SHIT" 2.0 dan berkumpul serta bernyanyi dan melalak, mengedar belon dan bunga pada hadirin yang lalu seumpama mengganggu, meniup buih sabun menyemakkan keadaan, dan mengamalkan yoga beramai-ramai kononnya untuk menunjukkan rasa kurang senang dengan dengan undang-undang baru yang didakwa menyekat kebebasan untuk berhimpun.

Kali ni Pak Samad akan menyertai lagi untuk mendeklamasikan beberapa puisi dikhalayak ramai bagi meluahkan sajaknya yang terpendam sekian lama. Pak Samad,76, seorang penyajak dan penulis novel yang tidak asing lagi dengan "Berdemonstrasi" haram.

Acara yang bermula jam 2 petang itu sekali lagi dianjurkan melalui Facebook, menuntut rang undang-undang itu ditarik balik segera dan semua rakyat Malaysia di luar negara dibenarkan mengundi secara pos.

Tidak seperti minggu lalu, penganjur kali takda duit, pakai air liur je dan meminta para peserta membawa makanan untuk "perkelahan petang" kerana makanan tidak disediakan.

Seperti lazimnya diminta untuk membawa bersama bendera-bendera, belon-belon, pasu dan bunga, berpakaian dengan warna kuning, kalau boleh biarlah misai kuning, rambut kuning, jambul kuning, bermuka kuning, berotak kuning dan apa saja yang kuning-kuning..!!!

2 comments:

Anonymous said...

Pak....
Duduk bela janggut je udah le...
Atau lebih baik bela cucu...heheheh

Anonymous said...

bawakla jugak pulut kuning suruh Nik Najis tepung tawar., jgn lupa warna kunyit warna kebangsaan peliwat sedunia

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...