PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, December 8, 2011

PAS MULA MEMBOHONG..!!!?



Pas tidak akan memasukkan pelaksanaan undang-undang hudud dalam manifesto pilihan raya pakatan pembangkang. Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membayangkan demikian dengan berkata, manifesto tidak perlu disebut secara terperinci.

"Bila sebut konsep yang adil, mencegah kemungkaran, ia isu yang sudah berkait dengan pelaksanaan undang-undang jenayah syariah," katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini hari ini.

Beliau berkata, Islam akan menterjemah secara jelas mengenai pelaksanaannya jika pakatan pembangkang memerintah kerana ia agama yang menyeluruh.

Namun, katanya, ia harus mengikut turutan dengan mukadimahnya sambil memberi contoh untuk memulakan solat perlu mengambil wuduk terlebih dahulu.

"Kita pilih negeri-negeri yang kita (Pas) ada kuasa sepenuhnya dan kita menerima pendapat supaya orang bukan Islam tidak dipaksa.

"Biar mereka melihat terlebih dahulu, sekiranya mereka melihat, mereka boleh terima," ujar beliau.

Ditanya kemungkinan Pas tidak mampu mencorak hala tuju yang diperjuangkan parti itu, beliau berkata, semua parti telah menerima Islam dan Melayu sebagai teras kepimpinan negara.

Terdahulu semasa sesi perbahasan, penyokong kerajaan Alias Abdullah (BN-Alor Limbat) menempelak Pas kerana pendekatan parti itu lebih memberi peluang kepada DAP untuk menggantikan tempatnya.

5 comments:

Anonymous said...

1.Kalau Kebajikan itu sudah mengambarkan Islam, buang saja lah parti islam semalaya kepada parti kebajikan semelaya.
2. Payah nak ubah DAP ni untuk menerima Islam.

Anonymous said...

Hahhhhah......Hadi masa ghairah nak perintah Tgganu dulu kata, 'Jika kita menang, sebelum ayam berkokok, hudud akan dilaksanakan!'.

Kini bapak-bapak, anak-anak dan telor-telor ayam seangkatan waktu yg Hadi janji dah mampus pong HUDUD masih dok main air liur lagi!!!!!!

HADI MAMPOS pong HUHUD masih dok tahap air liur tapi air liur BASI.

HAMPAAAS!!!!!!!!

Malaysia said...

salam ziarah..mohon link: www.malaysiaaktif.my

Anonymous said...

Nak solat kene ambil air sembahyang dulu.... tp air yg nak digunakan tu kotor....camana????..

Anonymous said...

PAS MEMANG KERJANYA MENIPU SEJAK AZALI LAGI....TAK SAH KALAU MEREKA TAK MENIPU RAKYAT,AKU PUN ORANG KELATE TAPI AKU LANGSUNG TAK BERSELERA DENGAN PAS YANG BUSOK ITU..AKU MEMANG DI ANTARA RAKYAT KELATE YANG CERDIK SEBAB TAK TERPENGARUH DENGAN PAS DAN AKU MEMANG ADA KELAS DAN BIJAK KALAU DIBANDING DENGAN RAKYAT KELATE LAIN YANG SOKONG PAS..AKU MEMANG BIJAK...AKU MEMANG ADA KELAS....AKU MEMANG PANDAI..AKU MEMANG CERDIK....SEBABNYA AKU TAK SOKONG PAS....AKU TAK AKAN TERPEDAYA DENGAN TOK GARU DALAM PAS.....AKU MEMANG CERDIK..AKU MEMANG CERDIK....AKU MEMANG CERDIK..AKU MEMANG CERDIK.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...