PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, December 9, 2011

HUSAM MUSA LAGI KUAT MEMBOHONG DARI SHAHRIZAT ISU NFC..!!!



Wakil Husam pada awal Mei 2010 kemudian menghubungi saya meminta saya dedahkan ‘salah laku’ Exco PAS Kelantan, Dato’ Mohd Amar Bin Nik Abdullah. Beberapa sms dihantar kepada saya yang antara lain menyebut pengakuan seorang wanita berhubung ‘penjualan’ tanah YIK dan pampasan yang diterima oleh Mohd Amar dan seorang lelaki lain.

Saya tidak menulis atau mendedahkan kandungan sms tersebut kerana dua perkara. Pertama ialah rasa hormat saya kepada bonda Dato’ Mohd Amar membuat saya berjanji kepada diri sendiri untuk tidak akan mendedahkan keburukan anaknya itu selagi bondanya masih hidup. Kedua kerana saya tahu Mohd Amar adalah musuh politik Husam dan dengan yang demikian saya tidak mahu dipergunakan.

Beberapa hari kemudian saya membaca di akhbar, Puan Rosemaria dari PERKASA telah membuat laporan kepada pihak berkuasa berhubung salah laku itu dan juga menggunakan fakta yang diterima dari sistem pesanan ringkas.

Berikut adalah jawapan Dato’ Mohd Amar di Dewan Negeri Kelantan seperti yang dipetik dari HarakahDaily.

KOTA BHARU, 13 Mei: Kerajaan Kelantan menafikan menerima sumbangan berjumlah RM3 juta daripada sebuah syarikat bagi urusan pembelian 3,000 hektar ladang milik sebuah agensi kerajaan negeri.

Anggota Exco, Datuk Mohd Amar Abdullah (gambar) berkata, dakwaan itu tidak berbangkit sama sekali memandangkan kerajaan negeri melalui Yayasan Islam Kelantan (Yik) tidak pernah menjual mana-mana ladang.

“Tidak pernah ada urusan untuk menjual mana-mana ladang di bawah Yik yang dibangunkan secara usahasama dengan syarikat swasta.

“Saya pun tidak tahu tiba-tiba ada dakwaan wujud orang tengah yang memberi sumbangan sehingga RM3 juta bagi urusan pembelian ladang. Siapa pula orang itu saya tidak kenal,” katanya di sini.

Petikan dari suara rasmi siber PAS itu juga menyebut seperti berikut,

Mohd Amar yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah negeri berkata, Yik mengadakan kerjasama dengan beberapa syarikat bagi membangunkan ladang sejak lebih 10 tahun lalu.

“Ladang tersebut ada sebahagiannya telah mengeluarkan hasil. Kerjasama itu dilakukan secara joint venture (JV) di mana syarikat hanya bertanggungjawab membangunkan ladang.

”Manakala pemilikan ladang tersebut di bawah Yik. Dan setakat ini tidak ada ladang yang sudah dibangunkan tersebut mahu dijual pula kepada pihak lain,” katanya.

Saya mengajak para pembaca budiman menyelami jawapan Mohd Amar di Dewan Negeri Kelantan bagi memahami modus operandi Kerajaan PAS Kelantan.

“… kerjasama dilakukan secara joint venture di mana syarikat hanya bertanggungjawab membangunkan ladang…”

Di dalam erti kata lain, hak milik tanah masih dipegang oleh YIK tetapi hal ehwal pembangunan tanah dibawah tangungjawab pihak lain.


BACA SETERUSNYA
KLIK DISINI

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...