PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Wednesday, November 16, 2011

BOB ISABELLA BAKAL BERGELAR USTAZ...!!!



Sungguh hairan dengan sikap orang PAS yang suka memperagungkan Bob Lokman, adakah benar oleh kerana Bob Isabella ni memberikan ceramah agama. Jikalau kita lihat dari ungkapan dan kata-kata yang keluar dari mulut si Bob Isabella ni semuanya berbaur politik.

Ceramah agama ke ni..?? Adakah agama dan politik sama ceramahnya, mengatakan itu dan ini tak betul..?? Setahu KL BOYZ ceramah agama adalah untuk menyedarkan umatnya membuat pahala daripada memaki-hamun, marah pada orang tertentu dan mengaibkan seseorang agar individu tersebut mendapat malu dan sebagainya.




Ceramah agama sebeginikah yang dilaungkan-laungkan oleh PAS..?? Seperti mana Nik Aziz mencampur-adukkan agama dengan politiknya, contoh Be"ah PAS yang keterlaluan iaitu jikalau ahlinya PAS mengambil langkah keluar parti akan terlerai talak 3 terhadap isteri masing-masing.

Adakah ini masuk akal..?? Persoalannya, adakah ini hukum agama sebenarnya sehingga menceraikan para isteri tanpa sebab..??

BERITA DI DADA AKHBAR

Bapa kepada pelawak dan penulis lirik, Bob Lokman, Lokman Ahmad, 73, sehingga kini belum mengetahui perkembangan terbaru anaknya itu.

Beliau berkata, Bob Lokman atau nama sebenarnya Mohd Hakim Lokman, 47, pernah dihubunginya ketika berita penahanan anaknya itu dihebahkan menerusi media, namun belum sempat berbual dengannya.

“Mengikut media, Bob ditahan tetapi sudah dibebaskan. Saya kira, Mohd Hakim tidak patut ditahan kerana dia bersyarah mengenai agama dan jika difikirkan, ia sama seperti orang tabligh menyebarkan agama, tetapi tabligh tidak pula ditahan.

“Mungkin nama Bob itu perlu ditukar kepada Ustaz Mohd Hakim kerana saya rasa, itulah nama serasi memandangkan dia mempu­nyai latar belakang pengajian agama,” katanya, semalam.

Beliau berkata, nama ‘Ustaz Mohd Hakim’ dicadang­kan berdasarkan Bob ketika bersekolah di Maahad Hami­diah Kajang pernah menjadi juara syarahan dan merupakan cicit kepada ulama terkenal di Kelantan, Tok Kenali.


Kelakar betul bunyinya, sebab baru je berkecimpung dalam PAS dah boleh bergelar ustaz...!!!

1 comment:

usin said...

'ustaz' ni patut jd peserta maharaja lawak mega. aku konfem top 3 punyalah. tahap lawaknya adalah keterlaluan ketinggian ketarafannya...hahahaha. chefwan, tolong komen...

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...