PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Wednesday, November 9, 2011

AGENSI KERAJAAN PKR SONGLAP 1.37 JUTA DUIT RAKYAT...!!!



Seramai 650 pembeli projek pangsapuri kos rendah di beberapa daerah di negeri ini terpaksa berputih mata apabila orang tengah bergelar 'Haji Mohd. Yatim' yang menguruskan urusan jual beli kediaman itu menghilangkan diri tanpa dapat dikesan sehingga kini.

Apa yang menyedihkan pembeli malang tersebut, pangsapuri kos rendah tersebut sudah siap tetapi sehingga kini proses penyerahan kunci kediaman tersebut gagal dilakukan.

Berdasarkan surat tawaran pembelian pangsapuri kos rendah melibatkan projek rumah kos rendah di Selayang Mulia Selayang, Taman Botanic Klang, Taman Harmoni Balakong dan Taman Cheras Intan Cheras, kesemuanya telah sah diperuntukkan kepada mereka.

Seorang pembeli, Azlan Lam, 38, yang memilih pangsapuri Taman Harmoni Balakong berkata, pada awal 2009, dia telah membayar pendahuluan lima peratus berjumlah RM2,100 kepada orang tengah tersebut yang dikatakan mempunyai hubungan dengan seorang Exco kerajaan negeri.

"Sepatutnya, selepas pembayaran lima peratus dibuat rumah tersebut perlu diserahkan kepada kami namun penyerahan ditunda beberapa kali atas alasan Exco kerajaan negeri pergi umrah dan sebagainya.

"Kami bersetuju membayar lima peratus tersebut kepada pihak tersebut kerana beliau mempunyai kunci unit-unit rumah yang dikatakan sebagai kuota politik dan kami dibawa melihat sendiri unit-unit tersebut sebagai bukti," katanya kepada pemberita di kawasan perumahan kos rendah Taman Botanic.

Hadir sama Pengerusi Gabungan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Hamidzun Khairuddin dan wakil Gabungan Angkatan Pembela Anak Selangor (GAPAS) , Durrani Izam.

Azlan berkata, setelah beberapa kali penyerahan pangsapuri kos rendah tersebut ditunda dan Haji Mohd. Yatim pula gagal dihubungi, para pembeli mengambil tindakan bertemu sendiri dengan wakil Menteri Besar di pihak pejabat Menteri Besar di Shah Alam.

"Dalam pertemuan itu, wakil Menteri Besar mengakui kewujudan unit-unit pangsapuri kos rendah tersebut, namun jika para pembeli mahu memiliki kediaman itu mereka perlu memohon pinjaman daripada bank dan bukan membeli secara sewa beli.

"Sedangkan dengan pendapatan sebanyak RM1,500 bagaimana bank mahu meluluskan pinjaman kami, ada antara kami yang sudah lanjut usia sudah pasti permohonan tidak akan diluluskan.

Seorang lagi pembeli Hasbullah Ismail,40, berkata, dia pada mulanya langsung tidak meragui kesahihan transaksi jual-beli rumah tersebut kerana Haji Mohd. Yatim telah memberi resit bukti pembayaran dan surat-menyurat menggunakan kepala surat Permodalan Negeri Selangor Bhd. (PNSB) dan Lembaga Perumahan dan Hartanah Selangor (LPHS).

"Apa yang kami persoalkan ialah wakil Menteri Besar menyatakan, jika kami mahukan rumah yang telah dibayar lima peratus tersebut kami perlu membuat pinjaman bank.

"Sedangkan, semasa kami ditawarkan unit rumah kos rendah tersebut, kami diminta membayar secara sewa beli tanpa faedah kerana sebagai golongan berpendapatan rendah kami tidak mampu membayar faedah bank yang tinggi," katanya.

Justeru katanya, para pembeli menggesa agar Menteri Besar campur tangan bagi menyelesaikan masalah yang menghantui pembeli yang teraniaya kerana pihak yang terlibat mengutip wang lima peratus hampir RM1.37 juta dari 650 pembeli jelas mewakili agensi Kerajaan PKR Selangor.

- KLANG 8 NOVEMBER

4 comments:

Anonymous said...

dah cakap dah jangan percaya kat pkr tu...skrang apa dah jadi? mereka tu bukan nak membantu,mereka tu menjehanamkan orang Melayu.hanya orang Melayu je yang bolih di perbodohkan olih mereka.

Anonymous said...

Baru sejuta lebih, yg BN songlap berbillion-billion tu kau tak kisah pun..... BODOH punya MELAYU... sampai ke cucu cicit kau jadi pencacai...

usin said...

Baru sejuta lebih, yg BN songlap berbillion-billion tu kau tak kisah pun..... BODOH punya MELAYU... sampai ke cucu cicit kau jadi pencacai...

November 9, 2011 10:20 AM
=========================
macamana la otak ko pikir ni. kt situ je dh makan 1.37 juta. yg lain2, ko tak terfikir ke? pasirnya lg, dlm pentadbiran pbt lg. yayasan s'gornya lg. baru je 3 tahun pegang kuasa beb. sikit2 nk banding dgn bn. ko makan apa yg anjing & babi makan ke bodoh? patutnya yg baru mesti lebih baik dr yg lama, rupa2nya dublicate je...

Anonymous said...

da jd trend bg pemimpin Malaysia yg dapat kuasa dr skongan rakyat samada pembangkang dan BN smua mcm jerung ada peluang dia "ngap" yg kita ni ikan bilis ttap kna dipukat wlau da msuk msuk prut jerung..
akhirya kita sesama Melayu dah pun bercakaran, yg untungya jerung td krna slain dr ada kuasa kita jd barua dia disini...

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...