PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, October 21, 2011

LAGI CAWANGAN PKR LUMPUH...!!!



Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cawangan Bukit Piatu di sini lumpuh selepas ketuanya, Mohd. Said Abu dan 30 ahli mengisytiharkan keluar parti kerana sudah hilang kepercayaan terhadap pucuk pimpinan pembangkang.

Mohd. Said, 61, berkata, tindakannya dan ahli lain keluar PKR tidak dipengaruhi oleh mana-mana pihak, sebaliknya ia dilakukannya dengan rela hati.

"Saya keluar daripada PKR kerana kecewa dengan pucuk pimpinan parti peringkat negeri dan Pusat yang sering memungkiri janji selain gagal memberi perhatian sewajarnya terhadap perjuangan ahli dari kawasan ini," katanya.

Beliau berkata demikian dalam satu majlis yang berlangsung di sebuah pasar raya di Ayer Keroh di sini yang turut dihadiri Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam semalam.

Menurut Mohd. Said, dia yakin lebih ramai ahli PKR dari cawangan itu yang terletak dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bachang dan cawangan lain akan keluar daripada parti itu.

"Saya dan rakan-rakan akan kembali semula kepada UMNO dan Barisan Nasional (BN) serta akan memberi sokongan kepada kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan berbakti di bawah kepimpinan Datuk Seri Mohd. Ali Rustam," katanya.

Sementara itu, Mohd. Ali menyambut baik langkah Mohd. Said dan penyokong lain untuk kembali bersama UMNO yang mempunyai matlamat jelas dalam membela nasib rakyat.

"Berjuang bersama pembangkang tidak membawa kita ke mana-mana, tidak seperti UMNO dan BN yang sentiasa mengutamakan rakyat," katanya.

- UTUSAN MALAYSIA MELAKA 20 Okt.

2 comments:

Ular Menyusur Akar said...

Parti anak beranak tu cukup asal ada anak beranak tu je. Yang lain tu sekadar memeriahkan aje. Tak de langsung parti akan terputus bantuan yahudi pulak. Yahudi akan naik angin kerana terputus saluran menyalurkan ideoloji mereka. Duit dah banyak berhabis. Memang kena perambat balek dek yahudi.

Buat gempak je kata banyak penyokong. Budak muda yang dulu menyokong sekarang tersenggeh senggeh. Dek malu buat pura2 sokong sambil tersenggeh.

praha2 said...

kito dah tau dah dio akan mati tak lamo lagi. tunggu mnaso jo. macam den cakap " kopalo ikan kalo busuh mako seluruh nyo busuh" tak kirolah dio pandai ko tak tapi ahkirnyo mati jo. parti anak beranak ni tak lamo nyawo dio.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...