PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Wednesday, October 12, 2011

BOB LOKMAN DITAHAN JAIS..!!!?



Seorang lagi orang kuat PAS ni ditahan kerana memberikan ceramah tanpa Tauliah di Masjid Kampung Sungai Lui, Hulu Langat. Bob lokman ditahan mengikut Seksyen 119 Enakmen Pentadbiran Agama Islam Selangor 2003 dan siasatan berhubung perkara itu sedang dijalankan.

Baru je masuk jadi ahli PAS dah boleh nak buat ceramah, dah tentu si Bob Lokman ni menyelit agenda politiknya busungnya sekali sewaktu ceramah. Bob Lokman ni memang tidak mempunyai tauliah dan tidak pernah memohon tauliah daripada JAIS.

Apa dia ni ingat negara Malaysia ni takda undang-undang ke, ikut sesuka hati boleh nak memberi ceramah..?? Demokrasi bukanlah bermakna bebas melakukan apa saja wahai Isabella ooii..!!!

Di ibaratkan macam menulis lirik lagu pula, hentam ikut sesedap rasa pendengar walaupun ia adalah cuma kata-kata bayangan penghias bagi menyedapkan lagu. Ceramah nak disamakan macam tulis lirik lagu ROCK yang digemarinya dizaman jahilliah Bob Lokman.

Nak jadi orang yang baik dan benar tak semestinya nak beritahu satu dunia macam kes Bob Lokman ni, seumpama buat iklan kat Televisyen pula. Kalau tengok lama-lama macam badut pun ada juga si Bob Lokman ni, buat lawak tapi dah pandai selitkan agama.

Agama boleh dijadikan bahan lawak ke Bob Lokman..??

Siapa yang ajar..?? Pok Nik ke..??

SUMBER
KLIK DISINI

4 comments:

Sahabat-Gunung said...

Assalammualaikum.

Blog Tuan Hamba saya dah linkkan ke blog Sahabat-Gunung ..... saya harap blog saya juga dapat di linkkan ke blog Tuan Hamba

Salam perjuangan dan salam ikhlas dari Sahabat-Gunung.

Anonymous said...

ehem...ehem..
wa kagum banget la dgn bob ni...
mesti dia dah menuntut ilmu dari pok nik ni...
ceramah ikut sedap mulut je...mcm sembang kat kedai kopi...hehehe
hamPAS dah sesat...

manBonda said...

Halo..Bob wa ingat lu sulah insap..tapi wa tengok lu lagi manyak sesat oo..apa pasat aa ? hali2 lu pigi tu sulau aa lagi lu punya pelangai selupa itu KEREBAU..maa..

Anonymous said...

kau tak takot ke dengan ape yg kau tulis nie???
kalau kau tulis bende baik, kan penuh akaun "bank" kau dengan pahala...
kalau bende ni fitnah??
sejuta orang bace... perghh... memang saham kau naek laa beb.. caya laa wa dengan lu...

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...