PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, September 13, 2011

JINS SHAMSUDDIN DAH MULA BANTAI MAD SYABU..!!!



Tan Sri Jins Shamsuddin berkata telah membuat penyelidikan rapi dengan menemu bual bekas anggota komunis yang terbabit dalam serangan itu, waris mangsa serta ahli keluarga terdekat Muhammad Indera, lelaki tempatan yang bersekongkol dengan pengganas komunis.

Justeru itu, beliau menolak kenyataan Mohamad atau Mat Sabu yang menganggap 200 anggota Pasukan Kompeni Keempat, Parti Komunis Malaya (PKM) yang menyerang dan membunuh 25 anggota keselamatan serta ahli keluarga mereka dalam tragedi itu, ialah hero sebenar.

Filem Bukit Kepong yang mengisahkan serangan komunis terhadap Balai Polis Bukit Kepong dibuat berdasarkan sejarah sebenar tragedi berdarah pada 23 Februari 1950 itu, bukannya mengikut perspektif UMNO seperti dituduh Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu.

Pada masa sama, beliau menafikan dakwaan kononnya Muhammad Indera mengetuai operasi itu bagi 'mengajar' anggota keselamatan yang mabuk.

"Saya menafikan sekeras-kerasnya tuduhan Mat Sabu bahawa filem ini dihasilkan berdasarkan perspektif UMNO hanya kerana saya ahli UMNO. Filem ini digarap berdasarkan fakta sejarah yang sebenar dan saya sendiri menetap di Pagoh, Johor selama setahun.

"Saya sendiri membuat penyelidikan dan hasil penyelidikan tersebut, faktanya langsung tidak bercanggah dengan apa yang diberikan oleh pihak polis. Malah, ahli keluarga Muhammad Indera sendiri datang berjumpa dengan saya bagi berbincang mengenai filem ini.

"Muhammad Indera terlibat secara langsung dalam serangan ini. Benar dia tidak membunuh dan ada menyuruh beberapa mangsa supaya melarikan diri tetapi hasil arahan dia yang menyebabkan 25 nyawa menjadi korban," katanya.

Beliau mengadakan sidang akhbar khas itu bagi mengulas kenyataan biadab Mat Sabu yang memperlekehkan pergorbanan anggota keselamatan dalam tragedi Bukit Kepong, sebaliknya mengagungkan pula pengganas komunis sebagai hero sebenar.

Mat Sabu semasa berceramah di Padang Menora, Tasik Gelugur dilaporkan berkata: "Dekat nak merdeka nanti, siarlah cerita mengenai Bukit Kepong. Bukit Kepong ini, polis yang mati polis British. Hat (yang) serang Bukit Kepong itulah pejuang kemerdekaan sebenar, yang serang itu Mat Indera.

"Jins Shamsuddin buat filem, Jins Shamsuddin ini orang UMNO. Cerita Bukit Kepong (yang dibuat Jins) hat serang itu pula jahat, hero yang mempertahan balai polis. Padahal Mat Indera yang mengetuai operasi itu akhirnya dihukum gantung."

Mengulas lanjut mengenai penyelidikannya, Jins berkata, berdasarkan keterangan daripada bekas anggota komunis, mereka mengesahkan bahawa operasi itu diketuai Mat Indera dan bekas guru agama tersebut yang bertanggungjawab mengarahkan serangan melalui tiupan trompet.

Tambahnya, operasi berkenaan juga dirancang dengan begitu rapi dan pengganas komunis sudah mula mengambil posisi dari atas Bukit Kepong sejak petang sebelum serangan bermula lagi.

Sekarang ni, Mad Syabu dah macam cacing kepanasan ditempelak kiri dan kanan apabila ramai tidak mempersetujui kata-kata yang keluar dari mulutnya sememangnya berbau longkang. Kaki syabu ais dan kaki hentam 
bini orang ni sebenarnya cuba mencari populariti.

 Baru-baru ni Mad Syabu ada membuat ceramah yang dipenuhi dengan adik-beradik komunis, penyokong komunisnya siap minta autograf ataupun tandatangannya, kononnya sudah menjadi hero komunis ala moden. 

Macam haram jadah kaki main bini orang ni..!!!

21 comments:

Anonymous said...

GO TO HELL LAH MAT SYABU KONKEK NI !

Nam Ron said...

Tengok pada songkok yang dipakai Jins ni agak-agak berapa tinggi ha? begitulah tingginya ilmu putar alam yang beliau ada. Ini Jins orang Umno..beliau cari makan dengan Umno..beliau boleh bercakap apa saja asal dapat RM..Isu pejuang kemerdekaan yang diucapkan oleh mat sabu membuatkan Umno jadi tunggang langgang....Sebenarnya mat sabu cuma niat nak betulkan kain bagi kemas, yg umno pergi bodoh angkat kain sampai lutut buat apa?..lepas tu muncul prof anak keling pergi selak sampai pangkal peha!..datang prof betina anak adam tarik kain sampai terlondeh!..nampak sipi-sipi alat sulit kat celah kangkang!.aleh-aleh terbaru madey pulak buat hal sentap kain sampai telanjang bulat!...dah nampak direct kepala butuh!..nak salahkan siapa?..itulah nak tunjuk pandai..rasa diri cerdik nak tunjuk kat org ,rupa2nya tunjuk diri jadi banggang.

Anonymous said...

LAGI LAGI SALAH UMNO,UTUSAN,TV3 , DATO NAJIB DAN KERAJAAN BN , YANG NIE SAJA HAMPA TAU, TAK DAK ORANG LAIN YANG HAMPA NAK TUDUH LAGI ,SAPA SOKONG UMNO JADI MUSOH HAMPA.TERIMA LAH KENYATAAN YANG UMNO TELAH MEMBERI KESENANGAN DAN KEMAKMURAN PADA KITA SELAMA INI BELAJARLAH BERTERIMA KASIH DAN BERSYUKOR. UTUSAN DAN TV3 SIARKAN BERITA YANG BENAR KALAU TAK BENAR DAN LAMA DAH DEPA KENA SAMAN.GUNA LAH SIKIT KEPALA OTAK YANG DI KURNIAKAN OLEH ALLAH.DISEBABKAN TAK GUNA KEPALA OTAK MAKA YANG BENAR DIKATAKAN SALAH DAN YANG SALAH DIKATAKAN BENAR,INI LAH BALASAN PADA ORANG YANG PENOH PEMBOHONGAN DAN MEMPUNAYI HATI YANG BUSUK DAN PENOH HASAT DENGKI. SIKIT SIKIT NAK SALAH PUAK PUAK NIE NAIK MELUAT AKU DENGAR.

Anonymous said...

aku dah meluat dengan PKR ni, menyampah.

Lebai Malang said...

Buat ceramah, minta sedekah lepas tu bagi sama-rata!

Anonymous said...

anon 7.45

ko apa hal. jins samsudin buat filem bukan hentam keromo. dia buat penyelidikan. ko ingat dia bodo cam ko ngan mat syabu ko tu ke. bercakap ikut sedap mulut je. puak ko ni lagi banyak buka mulut lagi banyak kebodohan yang keluar. mulut busuk bau longkang uwekkkkk yeakkkkk

Anonymous said...

Selain drp fahaman Sesat Hasan Jonit di Rawang Selangor, ajaran fahaman Sesat musibat Anuwar Al-Saburi @ Al-Jub aka Al-Norma masih tebal berkeliaran di Tanah air tercinta ini.

Fahaman Mangkok Hayun yang mengenepikan fakta, berhujah menggunakan Kepala Alat Kelamin Anuwar serta Kepala Alat Kelamin Al-Sabu yg amat di gemari oleh Normah, sememangnya Taksub tahap Khinzir mengawan petang.

Jikalau penulis species fahaman Al-Jub ini mempunyai saudara yg terkorban didalam Peristiwa Bukit Kepong, maka keSAMDOLan dia tidaklah Begitu menyerlah segar!

Komunis tetap Komunis. Tiadanya Ada baik sesangat Komunis ini.

Tidak perlu kita melayan Isu Mat Sabu ini banyak sang at kerana ianya mengalihkan pandangan kita pada isu Anuwar Al-Jub @ China Doll @ Liwat @ Ulang than 16 September ke Putrajaya yang tak jadi!

Para Sahabat Jins...

Anonymous said...

Aku dah pencen , bila dok sembang dengan orang kita nie rasa pelik pun ada, Paper(akhbar)tak mau baca , TV tak mau tengok dikatakan bohong , dah 54 tahun Merdeka maseh suka baca dan dengar ceramah merapu meraban , sebab tu la otak tak berkembang, bila hujah depa kita tak terima mulalah naik hot tak semena mena dekat kita.

Anonymous said...

20 tahun dulu aku menangis menonton bukit kepong kerana ku ingat ia filem sejarah.tapi bila ku lihat hari ini aku ketawa kerana rupa2nya ia adalah filem hindustan

Anak didik Tengku Nazri (Kuyie) di Ireland said...

Benar kata Tun Mahathir, PAS kini semakin sesat. Kita semak kembali. Pertama tentang perjuangan Islam. Antara sebab PAS menolak UMNO adalah kerana UMNO tidak melaksanakan hukum dan negara Islam. Dan mereka mendakwa merekalah yang perjuangkan Islam. Fine! Kita tengok kembali. Selama lebih 50 tahun UMNO memegang kerajaan, kita ada Pusat Islam, UIA, radio Ikim, tv Al-hijrah, program2 kemasyarakatan utk anak yatim dan fakir miskin, Perkim dll. PAS? Tak plak dengar depa buat misi masuk pendalaman utk dakwah org asli atau suku kaum sarawak dan sabah. Abih-abih depa kata puak-puak ni, masih pakai cawat, susah nak dakwah. Dakwah mereka maki hamun, kafir mengkafir, kata-kata kesat busuk, pecah belahkan masyarakat dan keluarga. Ini perjuangan Islam? bikini malu je, menyesal aku jadi ahli pas dulu. Kita tengok perjuangan Rasulullah, peristiwa dakwah di Taif, sekalipun menerima lontaran batu hingga berdarah, sehinggakan malaikat turun menawarkan khidmat untuk menghapuskan kaum itu, Rasulullah tidak sekali-kali berdendam, sebaliknya didoakan hidayah dan kesejateraan. Kalau benar PAS mengikuti perjalanan Rasulullah, sepatutnya PAS mendoakan kebaikan dan hidayah kepada pemimpin UMNO, bukan maki hamun atau doa laknat. Pernah dengar doa NIk aziz terhdap UMNO? Dia boleh minta Tuhan hancurkan UMNO dan puak-2nya. Padahal UMNO tidak seteruk DAP. Namun demikian Allah lebih tahu, tengok siapa yang Tuhan kelam-kabutkan. Doa makan tuan, fikir-fikirkanlah, kenapa ini terjadi kepada PAS.

Anonymous said...

filem hindustan sebab tak kena batang hidung hang cuba kena Ibu bapa hang baru hang nak tau lanngit tinggi ke rendah , pelajar lah sikit menghormati perjuangan perajurit kita.

Syabu Toyok said...

ape yg timb. presiden pas boleh buat selain menyalak kat ceramah & main pant*t bini orang? heh

Anonymous said...

betul tu, juak HamPAS memang pentingkan diri sendiri..!

Anonymous said...

Betul tu Anak didik Tengku Nazri (Kuyie) di Ireland aku sokong kau...PAS harapkan air liur je...tapi perjuangnya bukannya perjuangan Islam...maki hamun, kutuk-mengutuk, sumpah seranah..itulah identiti PAS...kembalikan pada perjuangan yg asal menegakkan kalimah ALLAH..

Nam Ron said...

kepada anjing gua yang bernama Kuyie, nanti gua hantar lu pergi sekolah verterina belajar sejarah komitment PAS dalam mendaulatkan islam sebab lu terlampau bangang dalam bab sejarah nih...., nanti profesor Anjing Pencacai akan ajar sama luuuu.... hahaha...

Anonymous said...

Apa la nam ron ni walau pun kau menyembah gua eng memuja mat 121 syabu kominis, kau misti renungkan dengan hati terbuka fikirkanlah dengan minda yang waras jangan berfikir dan berkata cara pas yang dah basi.menghina,mencaci mencarut dan menggugut. bukan itu caranya.apa yang dikatakan olih Kuyie ada kebenaranya.dia berkata dengan kesedaranya dia berkata ada boktinya dan dia telah melihat dan memerhatikan dengan matanya sendiri.dia bukan dibayar olih UMNO untuk mengatakan itu.UMNO tak ada duit untuk itu semua seperti mana kawan2 kau dapat semasa perhimpunan HARAM bersih dulu.aku percaya kau pergi sekolah walau pun tak habis dan aku percaya kau makan gaji dengan kerajaan dan dapat duit raya rm 500 jadi NIKMATILAH KEPERHATINAN UMNO.

Penonton Filem-Filem Kurosawa said...

Jins Shamsudin itu seniman, karyawan dan ilmuan (bekas pensyarah pengkhususan Perfileman Pusat Pengajian Komunikasi Massa USM), presiden Persatuan Meniman Malaysia dan juga seorang Senator.

Selepas pembikinan filem sejarah Bukit Kepong, Dato Jins Shamsuddin cuba membuat sebuah lagi filem besar sejarah iaitu Peristiwa Pasir Salak dengan perkongsian biayai bersama marga perfileman daripada England, tetapi mereka mahu Dato Jins di dalam filem tersebut tidak menonjolkan bahawa British dan Residen mereka Birch di Perak pada penghujung abad ke-19 itu sebagai penjarah. Dato Jins enggan menerima saranan syarikat perfileman tersebut dan projek filem ini terbengkalai separuh jalan.

Mat Sabu tu siapa? SPM hanya sekadar mampu lulus pangkat 3. Pengajian Diploma di ITM juga gagal. Apa pengetahuan Mat Sabu dalam sejarah sosio politik negara? Otak Mat Sabu ni penuh sabut semata-mata, dangkal lagi lemah dalam berfikir. Dengan kata lain Mat Sabu adalah antara anak-anak bumiputera yang berIQ rendah era generasi pertama merdeka dahulu. Mat Sabu melonjak dalam PAS kerana kebolehan dia mencaci, merepek, buat melayu-melayu PAS yang sama dungu naik semangat kerana temberang, maki hamun, carut dan lawak jenaka Mat Sabu yan kosong fakta dan setaraf bualan kosong di warung kopi.

Nam Ron said...

Perjuangan untuk menegakkan islam dibumi tuhan ini tidak perlu kelulusan tinggi. Ada PhD tapi bercakap macam 'lembu bercakap' setaraf anjing pencacai jadah ape?..Khalid ibni Walid, pejuang islam tersohor lulus SPM ke?..Abu bakar, umar..dan sahabat nabi dulu ada lulus universiti ke? bongok?..lain kali kalau nak tulis otak tu kena bawak sekali..jangan tinggal kat rumah!!

arm said...

Sapa yang bercakap macam lembu tu.. zaman nabi ada spm ke.. ko ni otak ko bawak tapi tak pakai.. lawak betul...

Anonymous said...

Namrom sama Arm ni mesti baghalul-baghalul (eja baghal (specis keldai pengangkut barang) dan bhalul (manusia yang tersangat dungu). Mat Sabu pejuang Islam kepala toncit hangpa. Mat Sabu tu penzina, syiah dan baru-baru ni cuba bela puak komunis la tongong. Elok la hangpa berdia sapu pungkok Mat Sabu ni kata dia pejuang islam. Muntah ranah aku kalau orang kata Sabu sial ni pejuang islam..

Reezal said...

Pada Aku Tan Sri Jins Samsudin buat filem ada asanya. Beliau buat penyelidikan. ko ingat dia bodo cam ko ngan mat syabu ke.
Educatioan Mat Syabu jauh berbeza jika nk dibandingkan dengan Tan Sri Jins Samsudin

Renung2 kan.......

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...