PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, September 9, 2011

BARU PADAN MUKA PEMIMPIN PAS..!!!


Kecewa dengan kenyataan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang mengangkat komunis sebagai wira dalam peristiwa Bukit Kepong, mendorong kira-kira 50 penyokong Pas daripada 10 keluarga di sekitar Kampung Tandop Besar, di sini menyertai UMNO.

Kumpulan berkenaan diketuai Ismail Abdullah, 60, yang lebih 35 tahun menjadi ahli Pas menyerahkan borang keahlian mereka kepada Ketua UMNO Bahagian Padang Terap, Datuk Seri Mahdzir Khalid pada satu majlis di kampung tersebut.

Menurut Ismail, dia dan isteri, Juriah Majid, 58, bersama tujuh lagi anak mereka berusia antara 18 hingga 35 tahun tidak perlu berfikir panjang untuk menyertai UMNO setelah mendengar kenyataan Mohamad atau Mat Sabu itu.

"Sebagai rakyat negara ini, saya memang tidak berpuas hati dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Mat Sabu yang memperlekehkan pengorbanan anggota polis dalam peristiwa serangan ke atas Balai Polis Bukit Kepong.

"Kenyataan itu membuatkan saya tidak boleh bertahan lagi dan tidak teragak-agak untuk keluar daripada Pas dan menjadi ahli UMNO," katanya kepada pemberita selepas majlis berkenaan yang diadakan di rumahnya di kampung tersebut.

Sementara itu, anak sulung Ismail, Mohd. Yusoff, 35, berkata, kenyataan Mat Sabu yang mengangkat komunis sebagai wira dalam tragedi Bukit Kepong adalah mengarut dan tidak boleh diterima sama sekali.

Justeru, katanya, dia mengikut langkah bapanya untuk menjadi ahli UMNO kerana tidak mahu menyokong pemimpin yang membela komunis dalam peristiwa tersebut.

Dalam pada itu, Mahdzir yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pedu berkata, kemasukan lebih ramai penyokong Pas ke dalam UMNO berikutan wujud kesedaran di kalangan ahli akar umbi Pas sejak akhir-akhir ini bahawa parti yang mereka dokong selama ini sudah kehilangan arah tuju.

Katanya, dulu Pas mendakwa mereka memperjuangkan Islam dengan menggunakan slogan 'Membangun Bersama Islam' tetapi menukarnya dengan negara berkebajikan.

"Dalam tempoh itu pula, ada usaha di kalangan pemimpin mereka untuk mengubah sejarah negara termasuk mengangkat Muhamad Indera iaitu lelaki Melayu yang bersekongkol dengan Parti Komunis Malaya (PKM) sebagai wira.

"Ini yang menyebabkan ramai ahli Pas tidak teragak-agak keluar dari parti itu. Mereka juga telah menyedari hanya UMNO terbukti sebagai parti yang boleh diharap untuk memperjuangkan hala tuju bangsa dan agama dari dulu hingga sekarang," katanya.

11 comments:

Anonymous said...

PAS is dead...

Anonymous said...

Komunis tidak sebulu dengan ugama. Ugama adalah candu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Marxism_and_religion

Anonymous said...

Haramjadah..aku tiap tiap belanja $300 utk prepaid...6% tax dah $18 kalau berbilion guna prepaid...banyak beb kena pau...Rakyat diperbodohkan..

Jom solat Jumaat.



UNTUK MEREKA YANG MASIH BEBAL


Adalah juga fakta sejarah bahawa UMNO tidak - diulangi sekali lagi dengan huruf besar – T-I-D-A-K - berjuang untuk mendapat kemerdekaan. Apabila kuasa imperial British merasa tekanan senjata dan gerakan massa politik di Tanah Melayu semakin melonjak dan mengampoh maka kuasa imperial memerlukan budak suruhan yang setia. Justeru, diwujudkan satu gerombolan yang dipanggil UMNO . Nama Inggeris kumpulaan ini masih dipakai hingga ke hari ini. Nama Inggeris ini sahaja sudah memadai sebagai bukti bahawa gerombolan ini ditelor, dieram dan dinetaskan oleh British.

Pada 20 Jun 1948 kuasa kolonial Britsih telah mengistiharkan apa yang dipanggil ‘darurat’. Perkataan ‘darurat’ ini adalah kelentong besar dari pihak British. British dengan licik telah menggunakan perkataan ‘darurat’ agar orang Melayu tidak sedar bahawa apa yang sedang berlaku pada tahun 1948 sebenarnya ialah perjuangan bersenjata untuk menghalau British. Tidak ada warga Tanah Melayu dalam darurat. Yang darurat ialah kuasa kolonial dan soldadu British yang telah diserang oleh gerila Pembebasan Rakyat Malaya.

Masih lagi blur blur....baca seterus di sini

Anonymous said...

Mamat PAS kat atas ni dah start nak membebel dengan fakta2 auta nya..mari kita lihat siapa yang kena..!!Nombor dua lagi..nombor dua lagi..!! Oleh kerana nombor dua dia dah register lain nombor sampai mampos tak naik2.

Anonymous said...

ermmm...jadi talibarut komunis bunuh org melayu lagi bagus kata juak PAS. Baru bagus melayu bunuh melayu..!!!

AKU BENCI PAS BODOH said...

Kalau PAS memerintah, Malaysia akan jadi Somalia lah nampaknya. Melayu gaduh sesama melayu.

Anonymous said...

Utk Mamat yg cakap org lain bebal...
Baca ni pulak
http://seademon.wordpress.com/2011/09/06/the-road-to-merdeka-persekutuan-tanah-china/#comments

Dah terang dan nyata mmg UMNO perjuang kemerdekaan

Anonymous said...

RAMAI YANG MASIH BEBAL RUPANYA..KAH..KAH..KAH...DEMI UTK DAPTKAN KUASA UMNO JILAT KAKI BRITISH, JADI TALIBARUT..TEMBELANG SUDAH PECAH.

PAS BINGAI said...

Jadi talibarut british, dapat kemerdekaan gunakan otak tanpa menumpahkan darah. Jadi talibarut komunis, membunuh ramai bangsa Melayu dengan kejam...!!!

Unknown said...

KAN SAYA DAH KATA PAS MEMANG BEBAL.

Anonymous said...

Memang Babi lah sape2 yang sokong Komunis...

Betul @ salah Mat Indera tu aku x peduli. Yang pasti sape2 yang menyokong @ bkerjasama ngan Komunis memang bangsat lancau.

Anon 12:33 Lu klau x nak kena tax, Lu jgn guna hp lah bodoh. Banyak songeh plak.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...