PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, August 15, 2011

INILAH BALACI ANWAR YANG PALING CELAKO...!!!




Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah hari ini menetapkan mahkamah bersambung semula Isnin depan kerana peguam bela Anwar AL-Juburi belum dapat menemubual baki lima lagi saksi daripada senarai 25 orang yang ditawarkan pendakwa raya.

Beliau juga mengarahkan pendakwa raya menyediakan baki enam saksi yang belum dapat ditemubual peguambela Ketua Umum KEADILAN sebelum mahkamah bersambung minggu depan.

“Pendakwa raya perlu buat apa-apa sahaja untuk memastikan perbicaraan akan bermula Isnin nanti.

“Apa-apa sahaja hasil (daripada temubual) itu, Isnin awak (peguam bela) perlu mula,” kata Hakim Zabidin.

Peguam Anwar, Sankara Nair memberitahu lima orang yang masih belum ditemubual itu adalah seorang bekas jururawat Pusat Rawatan Islam (Pusrawi), dua bekas pembantu rumah yang bekerja di kondominium Desa Damansara, bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan dan seorang bekas pembantu Anwar.

Seorang lagi saksi, ibu kepada bekas tunang Saiful, Sharehah Mat Salim telah ditemubual oleh peguam Anwar pagi tadi. Menurut Sankara lagi, peguam bela Anwar bersedia untuk memulakan pembelaan Isnin depan.

“Kami bersedia untuk hari Isnin, dengan syarat pendakwa raya memberikan baki saksi yang dijanjikan,” kata Sankara.

Seorang lagi peguam Anwar, Ram Karpal Singh pula menegaskan pendakwa raya bertanggungjawab menyediakan semua saksi yang diminta sebelum perbicaraan bersambung Isnin depan, walaupun mereka tahu mesti mendapat persetujuan saksi-saksi tersebut.

Peguam-peguam Anwar ni cuba buat mahkamah macam bapak dia oang punya, memaksa orang untuk menurut kehendak mereka. Mereka ni semuanya bakal akan tersepit lebih dasyat lagi kes ini dikaitkan dengan ketua peguam mereka si Karpal Singh yang masih tak sedar lagi bahawa beliau pernah mengungkapkan agar ketua pembangkang Raja peliwat agar bertaubat.

“Ia adalah tanggungjawab pendakwa raya untuk membawa semua saksi,” kata Ram Karpal, anak kepada Karpal Singh yang seperti cuba menyembunyikan dirinya.

Raja peliwat dijangka memberikan keterangan sebagai saksi pertama pembelaan Isnin depan untuk menjawap semua tuduhan kerana telah disahkan melakukannya dikondo tersebut.

Perbicaraan ini yang memasuki peringkat pembelaan sepatutnya sudah bermula Isnin lalu namun. Ia ditangguhkan kerana peguam-peguam Anwar ni saja ingin melengah-lengahkan kes tersebut yang telah tertangguh hampir 100 kali.

Donggengnya kali ini adalah kerana kegagalan menyediakan saksi itu, menyebabkan peguam balaci Anwar terpaksa memohon perintah mahkamah agar melambat-lambatkan kes apabila memaksa memanggil saksi-saksi berkenaan.

Peguam-peguam Anwar ni saja buat tak faham akan perintah yang telah dikeluarkan oleh mahkamah tempoh hari, sebaliknya hanya permintaan mereka saja ingin dipenuhi. Bagaimana pula dengan permintaan mahkamah terdahulu yang inginkan DNA Anwar diserahkan tetapi tidak berbuat demikian.

Anwar telah mengupah peguam-peguamnya supaya melambatkan dan melengahkan kes kerana beliau tahu memang dia yang tut...tut..!!!

Cuba dengar nasihat Karpal Singh kepada Anwar AL-Juburi dahulu..


5 comments:

Abd Razak said...

aku rasa dah terbalik..sepatutnya saksi untuk pembela harus dicari oleh pehak anwar sendiri kerana saksi pembela akan berpehak kepada pembela..karpal singh dah ubah system perundangan malaysia.sekiranya kita memerlukan saksi kita untuk membela kita seharusnya kita cari saksi yg kita tidak melakukan liwat tu.....sampai bila kita nak tengok karpal dan anwar mempermainkan undang2.kalau dah takder saksi jawabnya mengaku salah jer lah

Anonymous said...

kalau takut jangan banyak dalih rakyat sudah tahu siapa Anuar dan peguam nya allah akan balas dan jangan menyesal kerana dek perbuataan kamu wahai Anuar bersiap lah untuk kesungai buluh.

Anonymous said...

AKU RASA PELIK DAN SANGAT PELIK. PELIK YG AMAT SANGAT. KENAPA PULAK PERBICARAAN BOLEH DISAMBUNG ISNIN DEPAN? KENAPA TAK TANGGUH LAGI? ADAKAH HAKIM ZABIDIN ADA KUASA UNTUK MENJALANKAN PERBICARAAN SEDANGKAN KAPAL SING CELAKO TU MASIH NAK TANGGUH. KITA TANGGUHLAH LAGI SAMPAI 100 KE 200 X LAGI PERBICARAAN KES INI, BARU TERCAPAI KEADILAN NAMANYA. KALAU TAK TANGGUH ITU TAK ADIL NAMANYA.

KENAPA BOLEH SAMBUNG PEMBELAAN MINGGU DEPAN? HAKIM BICARA ADA KUASAKAH UNTUK PAKSA PERBICARAAN DITERUSKAN? HAKIM BICARA ADA AUTORITIKAH UNTUK TERUSKAN PERBICARAAN KALAU SIANGKARA NAIR TU TAK SETUJU NAK SAMBUNG BICARA. KALAU HAKIM ZABIDIN ADA KUASA KENAPA BELIAU TAK GUNAKAN KUASANYA SEBELUM INI UNTUK TIDAK MEMBENARKAN TERLALU BANYAK PENANGGUHAN?

MOHON SESEORANG YG ARIF TENTANG UNDANG2 MEMBERI SEDIKIT PANDUAN KEPADA SAYA TENTANG PROSES YG MEMBOLEHKAN PENANGGUHAN KES DI MAHKAMAH BOLEH DIBUAT. BAGI SAYA HAKIM ZABIDIN YG MENJADI PUNCA UTAMA KES INI TERTANGGUH DAN TANGGUH DAN TANGGUH BEGITU LAMA.

wmwi

jab sp said...

patutlah Najib makin berserabut.banyak blogger umno yang cari makan sedang mengkhayalkan Najib.Tak tau undang undang,tapi berlagak tau.

Anonymous said...

Anwar ke Najib yang nak menjawap kes liwat ni...?? Sapa yang nak masuk kandang salah..?? Najib ke Anwar yang berserabut..?

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...