PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, July 15, 2011

AHLI PARLIMEN DAP MUAR DITANGKAP LAGI PROMOSI BAJU BERSIH


Polis menangkap Ahli Parlimen DAP Bakri Er Teck Hwa di sini malam tadi kerana memakai t-shirt Bersih 2.0, ketika ditangkap, beliau menyarungkan sehelai t-shirt merah di atas t-shirt Bersih berwarna kuning yang dipakainya untuk mengelirukan pihak berkuasa.

Ahli parlimen tersebut berselindung dengan menjalankan kempen gotong-royong untuk membersihkan kawasan pasar di taman berkenaan bersama rakan-rakannya. Beliau dikatakan enggan mengikut arahan pihak polis menasihatkan Er Teck Hwa menanggalkan baju tersebut, tetapi beliau engkar dan melawan arahan yang diberikan pihak berkuasa.

Ahli Parlimen DAP tetap tidak menghormati dan turut arahan pihak berkuasa, setelah berkali-kali memujuk beliau membuat demikian, akhirnya Er Teck Hwa ditahan sekali lagi kerana mempromosikan perhimpunan haram bersih yang amat kotor itu.

Beliau akhirnya dibawa kebalai polis untuk diambil keterangan mereka, dan dilepaskan selepas itu.Minggu lalu, Er bersama pemimpin Pemuda DAP Johor Tan Hong Ping serta empat yang lain ditahan oleh polis kerana didakwa mempromosi Bersih 2.0 di Taman Sri Tebrau, Johor Bahru.

Ahli Parlimen DAP ni memang pandai main sembunyi-sembunyi disebalik kempen gotong-royongnya untuk menyelindungi agenda busung mereka memancing rakyat menyokong perbuatan haram mereka.

Beliau yang ditangkap pada jam 8.30 malam tadi telah dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Muar, beliau dilepaskan setelah keterangan diambil.

1 comment:

leekonu said...

suka sangat WARNA KUNING TAIK la korang ni?patutlah SEMUANYA BUSUK berbau KUNING TAIK PATOTLAH TAK'BERSIH pong.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...