PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, June 16, 2011

"SUARA KEADILAN" PUTAR BELIT LAGI...!!!


Seorang pensyarah Universiti Kebangsaan Malaysia membuat laporan polis di ibu pejabat polis daerah di sini hari ini kerana mendakwa akhbar Suara Keadilan memutar belit kenyataan beliau dalam penerbitan bertarikh 7 Jun.

Prof. Madya Dr. Samsul Adabi Mamat berkata, beliau membuat laporan polis itu untuk membersihkan namanya memandangkan beliau tidak mengeluarkan kenyataan seperti yang dilaporkan oleh lidah rasmi PKR.

Beliau merujuk kepada laporan di muka dua akhbar berkenaan, bertajuk Kerajaan Perpaduan Berkubur – Prof Samsul Adabi dan laporan muka depan bertajuk UMNO Putih Mata.

Dr. Samsul Adabi menegaskan, beliau tidak pernah mengeluarkan kenyataan kononnya Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah berjaya menyatukan suara-suara sumbang yang menyokong kerjasama antara Pas dan UMNO.

“Semasa dihubungi wartawan Suara Keadilan selepas Muktamar Pas baru-baru ini, beliau meminta saya mengulas mengenai kekalahan bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa dan beberapa pemimpin lain yang mencerminkan parti itu dikuasai oleh PKR.

“Jadi, saya memberi kenyataan bahawa disebabkan kekalahan Nasharuddin maka isu kerajaan perpaduan Pas dan UMNO seolah-olah tiada harapan kerana beliau antara pemimpin yang memberikan reaksi positif.

“Malangnya wartawan terbabit dalam tulisannya menggambarkan seolah-olah saya mengatakan UMNO berputih mata tentang kerajaan perpaduan dan itu bukan maksud saya,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Putrajaya, di sini hari ini.

Laporan muka depan Suara Keadilan pada 7 Jun lalu memetik Dr. Samsul Adabi sebagai berkata, UMNO akan berputih mata apabila kerajaan perpaduan akan berkubur ekoran kemenangan besar kumpulan bukan ulama pada Muktamar Tahunan Ke-57 parti tersebut baru-baru ini.

Katanya, akhbar tersebut turut memutar belit kenyataannya mengenai peluang tipis UMNO bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang kerana suasana ekonomi sekarang tidak memihak kepada kerajaan.

“Wartawan itu memanipulasikan kenyataan saya, sebenarnya saya mengatakan bahawa Barisan Nasional (BN) walaupun tanpa Pas tetap boleh menang selesa berdasarkan beberapa penyelidikan yang dilakukan oleh pasukan saya,” katanya.

- UTUSAN

4 comments:

lim mah said...

SEMALAM MUKA DEPAN PENULIS YANG SAMA MENULIS NAJIB AKAN JUMPA MUGABE DI LANGKAWI. MUKA DEPANNNN..

NAK KELENTONG PUN CEK LA FAKTA DULU WEHH..

ADA KA NAK JUMPAK DI LANGKAWI.

LANGKAWI INTERNATIONAL DIALOG TU TAHUN NI BUAT PERTAMA KALI BUAT DI PUTRAJAYA LAAA...

DAH DUA BULAN ORANG DOK HEBOH BUAT DI PUTRAJAYA TAPI WARTAWAN SUARA KEADILAN NI TODOQQ KENA TINGGAIII KERETAPI MANJANGG..

Anonymous said...

Pembangkang tuduh akhbar putar belit kenyataan pemimpin mereka tetapi sekarang lidah biawak rasmi pkr pun putar belit kenyataan prof,jadi ape kes nie,tunding jari kat kerajaan tp depa pun sama jer,elok haramkan jer suara keadilan serta haramhkah dr pengedaran,lidah rasmi umno tidak ada dijual dimana2 tp kerajaan bg lak puaka2 pembangkang ni dijual

Anonymous said...

Kalau diorg nak buat utusan bungkus nasi lemak, kita buat suara keadilan pengesat kaki. Lagi bagus!

Anonymous said...

Aku kompem PRU 13 Pakatan leh said good bye pada Kedah, Penang sama Selangor. Yang Prof bagi bukti statistik Pakatan akan kalau tu selamba dog saja diputar. Ni la dia Pakatan. Rakyat Malaysia dah puas dah bagi Pembangkang cuba memerintah. tapi hasil habuk pun tarak.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...