PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, May 20, 2011

KERAJAAN NEGERI KHALID JELAS MENIPU...!!!




Kerajaan Negeri Khalid menegaskan pada 2007 Kerajaan Negeri terdahulu(BN) telah mengiktiraf kawasan menduduki sementara TOL tersebut sebagai tanah rizab orang Melayu di Kuala Langat yang telah diambil untuk pembangunan.

Pejabat Daerah telah mengeluarkan TOL kepada 375 keluarga untuk tanaman kontan dengan bayaran RM80 sekeluarga. Apabila diwartakan, lebih 700 orang termasuk 375 pemegang TOL awal membuat permohonan untuk hak milik tanah.

Senarai penama ini diberikan oleh pemimpin UMNO satu ketika dulu atas dasar perikemanusiaan, dengan pembayaran RM10 seorang sebagai yuran permohonan.

Kawasan tersebut masih dikategorikan oleh Kerajaan Negeri Khalid sebagai hutan simpan walaupun ianya telah diwartakan oleh Kerajaan terdahulu(BN) sebagai tanah rizab Melayu.

Kerajaan Negeri Khalid tetap berkeras mengatakan cuma 6 keluarga saja yang terdiri daripada peneroka asal melibatkan kawasan seluas 12 ekar yang tinggal dikampung itu.

Kerajaan Negeri Khalid jelas bersikap sombong dan bongkak apabila meminta penjelasan Lembaga Zakat Selangor mengenai madrasah yang didirikan dipenempatan tersebut yang kononnya tidak mendapat kelulusan.

Apa ke bodoh benar Kerajaan Negeri Khalid ni sehinggakan tempat menunaikan solat pun dipertikaikan..??

Kerajaan Negeri Khalid yang tak perihatin terus mempersoalkan pula Unit Penyelaras dan Perlaksanaan Jabatan Perdana Menteri mengapa jalan masuk kekawasan itu boleh dibina dan bagaimana pula Tenaga Nasional Berhad boleh membina penyambung kabel elektrik kononnya tanpa pengiktirafan Kerajaan Negeri Khalid.

Takanlah Kerajaan Negeri Khalid bodoh sangat mengajukan soalan bodoh seperti itu.

Bukankah itu semua dilakukan untuk kepentingan rakyat sekitar Selangor yang mendiami kawasan tersebut. Hendak dibiarkan rakyat Selangor terus dilanda kesusahan ke, jikalau dibiarkan bergelapan tanpa bekalan elektrik.

Bukankah itu sumbangan dan pengorbanan Kerajaan Pusat untuk rakyatnya yang betul-betul susah, maksudnya untuk orang Melayu kerana tanah tersebut telah diwartakan sebagai tanah rizab orang Melayu.

Kenapa Kerajaan Negeri Khalid begitu rakus menghalau begitu ramai penduduk dan cuma memilih 6 keluarga saja. Yang lain tu bukan rakyat Selangor ke.??

Mana perginya laungan janji pakatan PR nak membantu rakyat Selangor..??

Kerajaan Negeri Khalid memang banyak penipuan...!!!

Ada saja alasannya..!!!

3 comments:

Anonymous said...

Khalid malu nak cakap tanah tu nak di bangunkan dengan rumah dan banglo berharga jutaan ringgit. Biar orang melayu tak mampu beli. Kalau tak pasal apa dia arahkan orang tebang pokok yang dah besar di gantikan dengan anak pokok? Keja tak berfaedah. Pokok dah besar biarkanlah. Hutan juga. Nak halang tanah dari di ceroboh pasanglah pagar bukan musnahkan apa yang dah hidup. Pokok yang baru di tanam tu akan halang orang dari menceroboh ke?. Cetek sungguh pemikiran MB PKR ni.

Unknown said...

Khalid memang xnak iktiraf jasa UMNO. Sanggup halau Melayu dari mengaku UMNO ada buat jasa.

Kalau boleh mohon linkkan blog saya di blog tuan. Saya telah linkkan tuan di blog saya.

http://apakecoh2.blogspot.com/

Unknown said...

Itu yang kau namakan berita terkejut..?? Itu cerita auta Pakatan PR nak tutup malu dan pusing cerita. Berbaik tak bermaksud tak terlibat dan tak bersalah.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...