PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, March 18, 2011

MALAYSIAKINI DAN BAGINDA DISAMAN 100 JUTA, PADAN MUKA..!!!





Portal Media Massa tunggangan PR, MALAYSIAKINI akhirnya disaman 100 juta berhubung pendedahan dakwaan skandal baginda Minda dengan Ummi Hafilda yang didakwa unsur fitnah dajal untuk menggugat reputasi Ummi sebagai saksi dalam kes liwat pertama Anwar pada 1998.

Ummi menegaskan ia memberikan kesan teruk yang mencemarkan maruahnya dimata umum sebagai seorang wanita Muslim, dan menerangkan bahawa ibunya sekarang berasa amat sedih akibat sebaran fitnah yang dilakukan Baginda atau nama sebenarnya Nor Azman Abdullah yang dinamakan sebagai defendan pertama, manakala MALAYSIAKINI selaku defendan kedua.

Ummi Hafilda menyaman Nor Azman Abdullah kerana sebuah artikel MALAYSIAKINI pada 15 MAC lalu yang memetik ucapan Baginda, akan mendedahkan dakwaan salahlakunya yang bertajuk ' Baginda pula jelajah 'bongkar" Ummi Hafilda' yang didakwa sebagai tuduhan tak masuk akal, tiada bukti dan bertujuan mencemarkan maruahnya setelah membongkarkan keburukan dan tingkahlaku sumbang Anwar.

Portal MALAYSIAKINI juga gagal membatalkan saman fitnah terhadapnya yang difailkan Menteri Besar Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud setelah mahkamah Tinggi menolak permohonan peguambela MALAYSIAKINI untuk membatalkan saman yang dikenakan terhadapnya.

Mahkamah mendapati isu perlembagaan yang dibangkitkan MALAYSIAKINI bahawa tiada tindakan adalah tidak berasas dan ia bukan menyalahgunakan proses mahkamah.

Mahkamah telah membuat keputusan setelah mengkaji peruntukan Akta Fitnah dan Perlembagaan Persekutuan, dan memerintahkan MALAYSIAKINI membayar pampasan kepada Tan Sri Abdul Taib Mahmud.

7 comments:

Anonymous said...

JGN LUPE ANUWAR BYK DUIT BROO. RAMAI AKAN SPONSER DIA. GERENTI PUNYE LAH

Anonymous said...

Baguslah saman. Baginda bolih cerita mengenai benda dicelah kangkang Ummi untk menyakin mahkamah dia telah pecah dara Ummi.

Nanti budak Umno tengok. Mesti Daim & Umno bayar Ummi suruh tarik balik saman tu. Sebab: saman tu akan menayang semula dlm mahkamah sodomy 1. Bagaimana Ummi mengaku kepada business partnernya Baginda dan Dato Sng bahawa dia dibayar olih Daim & Megat Junid untuk suruh Azizan mengaku diliwat.

Semasa Ummi beritahu kepada Baginda ini, Baginda sedang menonggeng atas Umi dalam satu bilik diKota London. Ini semua telah keluar dalam keterangan Baginda dalam Sodomy 1. Jadi saman ni dikira ulang tayang Sodomy 1 shj.

Anonymous said...

ye la tu, baginda muka macam penyamun mahunya Ummi nak kasi. Membohong leh lah ada gambar dan bukti ker.? cakap tak pakai modal leh la, maklumlah air liur ka free. boleh cakap ikut suka.

Anonymous said...

Anwar kan bejubor masa liwat nombor satu, kejadian berlaku suka sama suka bukan secara paksa.

Unknown said...

pergi mampos dengan pakaan pembohong.

Agent X said...

Dayak haprak ni dah tak keruan. Balik kampung tanam jagung lah dia nanti. Habuan yg Anwar bagi tak dapat nak cover saman Umi. Bila hidupnya dah teruk dan terbiar oleh anwar nanti, pasti dia akan jadi senjata makan tuan. Pasti akan keluar cerita sebenar tentang siapa yang bela hantu raya ini. Tunggulah kau nuar...

Anonymous said...

Aplah bodoh punya budak Umno ni. Komen macam orang tak pass PMR je.

Eloklah saman tu. Nanti bolihlah Baginda beri keterangan macamana dia tonggeng Ummi. Yang kau orang marah kat dia apahel. Masa dia menonggeng Ummi, kau orang ada ke?

Masa mahkamah nanti bolihlah lawyer Ummni desak Baginda mengatakan dakwaan tu bohong dan Ummi tak pernah telanjang depan Baginda dan bagi Baginda tonggeng dia. Yang kau orang ni meroyan apa hal. Ini antara Baginda dan Ummni.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...