PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, March 19, 2011

KOS SAMBUTAN ULANG TAHUN YAYASAN SELANGOR MENCECAH RM1 JUTA




Akhirnya pecah lubang juga keburukan Kerajaan PR Selangor kerana menyalahgunakan kuasa dan amanah rakyat untuk kepentingan mereka sendiri. Semuanya terbongkar setelah laporan audit Yayasan Selangor yang dikeluarkan semalam menunjukan Kerajaan Selangor sekarang lebih teruk dalam menguruskan kewangan apabila perbelanjaan dana yang tidak telus sehingga menyebabkan kerugian sebanyak RM 7.41 juta tahun lalu.

Inilah akibatnya selalu pandai mengata orang lain, akhirnya kena batang hidung sendiri. Barulah si Khalid menggelupuh nak menyediakan jawapan, nak tunjuk kononya Pakatan PR masih boleh menyelesaikan masalah tersebut walaupun kerugian berjuta ringgit.

Ini juga lah masanya kita nak tengok Khalid bersandiwara dan main wayang lagi. Selalunya ada episod dan babaknya macam kes SUK yang lampau, yang berkesudahan beliau terpaksa akur diatas keputusan yang sememangnya beliau sendiri tak boleh nak terima.

Tapi kali ni tajuk ceritanya lain, bukan nak membongkarkan tapi nak menjawap, bukan tuduhan tapi penyelewengan yang telah Kerajaan Selangor lakukan. Mesti best kali ni sebab akan ada banyak episodnya, tetapi Khalid harus ingat, beliau sebagai Pegerusi Yayasan Selangor dan seharusnya peka dengan setiap perjalanan dalam pengurusan kewangan di Yayasan itu.

Perbelanjaan yang tidak telus, tidak berkhemah dan tidak munasabah menyebabkan kos perbelanjaan Ulang tahun ke-40 Yayasan Selangor mencecah hampir RM 1 juta. Khalid kena bertanggungjawap kerana telah diamanahkan mengetuai anak syarikat dan beliau seharusnya menjaga sebaik mungkin daripada berlakunya penyelewengan.

Ini baru Khalid menjadi pengerusi Yayasan Selangor, belum lagi anak-anak syarikat Kerajaan Negeri yang lain. Khalid sememangnya telah melakukan kesilapan besar apabila melantik individu yang tidak berkelayakan dan berkredibiliti menerajui Yayasan Selangor sehingga berlakunya penyelewengan menyebabkan kerugian sehingga RM 7.41 juta.

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...