PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, February 15, 2011

AKHIRNYA AHLI PR MENGAKU ADA HIKMAH ANWAR DIPENJARAKAN LAGI



Katanya kalau pemimpin Umno yang tegur, mungkin itu tidak benar kerna Umno musuhnya. Kalau MCA, MIC atau Gerakan yang mengata, juga tidak benar kerna MCA, MIC dan Gerakan adalah teman sekatil Umno.

Tapi bila pemimpin dan ahli Pakatan Rosak sendiri yang kata telah bosan dan menyampah, maka pastinya ada sesuatu yang tidak kena dengan Parti Ajaran Sesat ni...!!!!  Malangnya, masih ada yang pekak, ada yang tuli.

Yang hebatnya pemimpin-pemimpin ini yang konon dulunya bertindak sebagai "Wakil Rakyat" yang menyampaikan suara rakyat, yang sanggup berhujan dan berpanas bersama rakyat, yang menentang dengan lantang, keras dan bersemangat isu-isu berkaitan penindasan terhadap rakyat telah bertukar wajah. Suara mereka menjadi semakin lunak tetapi meloyakan.

Ramai diantara jutaan rakyat Malaysia yang mengharapkan PKR sebagai rakan induk dalam Pakatan Rakyat dapat berdiri gagah dan berwawasan luhur untuk mentadbir negara, malangnya, tindak-tanduk pemimpin PKR pasca pru-12 dalam banyak hal tidak menjurus ke arah mengamalkan apa yang mereka sendiri ucap atau janjikan. Cakap tak serupa bikin

Mereka lebih kerap berbincang tetapi tidak lagi dengan rakyat dijalanan, desa atau kampung. Mereka berdiskusi di dewan-dewan besar dengan hidangan mewah.Kemeja T menjadikan badan mereka gatal dan melekit. Mereka 'terpaksa' berkemeja panjang dengan kot berjenama serta tali leher yang mahal beratus harganya.
 
Mereka telah maju dan mula berjalan laju. Justera berjalan terlalu laju, mereka sudah terlupa untuk memandang dan menghulur jabat kepada rakyat yang dahulunya dipanggil sahabat. 

Mereka bermesyuarat sekarang tidak lagi di restoran-restoran atau balairaya tetapi di Dewan Majlis Perbandaran, Dewan Undangan Negeri dan Dewan Negara atau setidak-tidaknya di lobi-lobi hotel 5 Bintang.

Mungkin mereka terlalu tergesa-gesa untuk urusan rakyat sehingga terlupa perjanjian dahulu yang terlaksana demi menjaga kebajikan dan keperluan rakyat, terlalu rakus untuk mengejar kuasa, cita-cita dan impian untuk memegang tampuk pemerintahan

Kalau Anwar masuk penjara pun bagus juga kot sebab Wan Azizah yang selama ini macam puppet boleh aktif semula...!!!

7 comments:

Anonymous said...

TUHAN MAHA KAYA , USAH MENIPU RAKYAT MALAYSIA , WALAUPUN RAKYAT MALAYSIA ADA YANG TIDAK BERIMAN DENGAN TUHAN ADA YANG JENIS MENIPU MEMFITNAH MENGHASUK KAUM KAUM SUPAYA BENCI KEPADA KERAJAAN MENGKRITIK APA YANG DIBUAT OLEH KERAJAAN TIDAK BETUL DAN SEBAGAINYA SAPERTI PEMBANGKANG TAPI MASEH RAMAI RAKYAT MALAYSIA YANG MASEH MENDOA DAN BERAMAL IBADAT UNTUK KESEJAHTERAAN DAN KEAMANAN NEGARA TERCINTA INI , SAYA YAKIN TUHAN MASEH SAYANG NEGARA MALAYSIA DAN RAKYATNYA DAN JUGA KERAJAAN YANG MEMERENTAH NEGARA INI . TIADA TERDAPAT NEGARA DI DUNIA YANG BEGITU UNIK SAPERTI MALAYSIA DIMANA YANG DINAMAKAN BANGSA MELAYU ADALAH 100% BERAGAMA ISLAM WALAU PUN ISLAM PADA BAKA SAHAJA. SYABAS KEPADA KERAJAAN MALAYSIA KERANA TELAH MENGAMBIL TINDAKAN YANG TEGAS TERHADAP BANGSA MELAYU YANG MELIBATKAN ISU DAN HAL AGAMA ISLAM.HARAP RAKYAT MALAYSIA TERUS BERDOA KEPADA TUHAN YANG MAHA ESA SUPAYA NEGARA DALAM KEADAAN AMAN WALAUPUN KESENANGAN DUNIA DIKECAPI OLEH ORANG LAIN.TUHAN AKAN SENTIASA MEMELIHARA KERAJAAN YANG BERLAKU ADIL WALAU PUN DIKATAKAN ZALIM OLEH PEMBANGKANG.LUPAKANLAH PEMBANGKANG YANG MENGHARAP KEJADIAN SAPERTI TUNISIA DAN MESIR BERLAKU DI NEGARA INI. SAYA TETAP YAKIN ALLAH AKAN MEMELIHARA NEGARA DAN KERAJAAN WALAU PUN MASEH ADA YANG MENGHARAP UNTUK MEMBUAT KACAU DINEGARA INI.PADA DATO' SRI NAJIB TERUSKAN MEMERENTAH NEGARA DENGAN ADIL DAN SAKSAMA PEDULIKAN DENGAN KRITIKAN PEMBANGKANG ALLAH AKAN TETAP MEMELIHARA KESEJAHTERAAN ORANG YANG BENAR.

Melayu Pasir Gudang said...

Inilah hukum karma, inilah janji allah,inilah keberkatan allah, inilah kedaulatan Malaysia, inilah kemuliaan dan kesucian Islam yang di pertahankan oleh kerajaan melayu islam malaysia. mana-mana pemimpin yang kufur dan munafik tak kira apa parti pasti akan tersungkur jika nawaitu dan moral busuk.

Unknown said...

Amin..

Ular Menyusur Akar said...

Bro MPG, nama Allah guna huruf besar bang. Kalau nik ajis takpe guna huruf kecil.

Dunia pun dah mula muak dengan dia. Tinggal kaum kerabat lama dia aje.

Anonymous said...

Penyokong PKR bukannya bodoh. Mesti si celaka ni dah kena beli dengan UMNO/BN. Memang celaka punya trojan horse.

Anonymous said...

TANGAN TU ALA ALA , SEMBAH AYAH PIN JER

KAK PIAH : TU LAH PASAL , HAMPIR2 NK MAMPOS AGAKNYA

PJUang14 said...

selagi hidup ditanggung,dibiaya selagi tu KLBoyz menulis blognya. Siapa tak mahu 3k sebulan....duduk rumah berseluar pendek tak berbaju hanya update blog.....

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...