PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, January 13, 2011

KERAJAAN NEGERI SELANGOR DISAMAN SYABAS


Syabas mengemukakan saman tuntutan pampasan sebanyak RM 471,642,916 terhadap Kerajaan Negeri Selangor dengan memfailkan saman pemula pampasan berhubung perjanjian konsesi air. Saman pemula dan afidavit saman itu difailkan SYABAS pada 10 November 2010. SYABAS mendakwa pampasan itu sejumlah hutang dan perlu dibayar oleh Kerajaan Negeri berikutan kegagalan Kerajaan Negeri Selangor memberikan sebarang persetujuan atau sebaliknya berhubung tarif air.

Berdasarkan terma dan syarat dalam perjanjian konsesi tiga hala yang ditandatangani antara Syabas, Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan Negeri, ia menyatakan konsesi selama 30 tahun untuk membeli air terawat daripada operator rawatan air dan membekalkan kekawasan pengagihan. Kerajaan Negeri gagal memaklumkan sama ada bersetuju atau tidak untuk menaikkan taraf diwartakan sedia kepada Tarif dipersetujui.

Syabas telah menghantarkan beberapa surat kepada Kerajaan Negeri bagi menuntut pampasan selaras dengan perjanjian konsesi air itu, namun ia masih gagal untuk mendapatkan sebarang maklum balas yang memuaskan. Oleh itu memohon pengistiharan bahawa atas tafsiran sebenar perjanjian konsesi itu, terdapat berjumlah RM 471,642.916 yang harus dibayar oleh Kerajaan Negeri Selangor.

Sementara itu, Bursa Malaysa dalam laman web nya mengumumkan bahawa SYABAS telah menfailkan afidavit balasannya, dan Prosiding lanjut tentang saman pemulanya ditetapkan pada 11 Februari dihadapan Hakim Mahkamah Tinggi bulan depan.

kau jawap la Khalid gagap........20cm padu untuk rakyat...ye....!!!!!!
kenapa tak bayar pakai duit rakyat tu....kata nak bagi free......??? 
Tu dia hang punya free....bayar la...!!!!!  Wayang la...!!!

3 comments:

Anonymous said...

padan muka

Anonymous said...

SAYA YAKIN DAN CONFIRMED PKR/KHALID GAGAP TAK AKAN BAYAR SAMAN NEE, SEBAB MEREKA TAHU SELEPAS PRU13 MEREKA AKAN KALAH DAN AKHIRNYA BN JUGA YANG KENE BAYAR. SEPERTI MANA YANG TERJADI DI TERENGGANU DENGAN RASUAH/PENIPUAN BALAK MEREKA(PAS). JADI PEHAK SYABAS MAKE SURE MENTION PKR & KHALID GAGAP YANG KENA BAYAR SAMAN NEE NANTI. KERANA PKR BERI AIR PERCUMA PUN NAK MENIPU DGN SYABAS DAN SEGALA-GALANYA MENIPU. TAPI YANG TAKSUB MASIH BANYAK LAGI DILUAR SANA WALAU PUN DAN KENA TIPU/KENCING/KELENTONG DGN PKR SEPERTI 16SEP. DAN SEBAGAINYA MASIH LAGI BUTA HATI DAN MATA

Anonymous said...

Mana nak bayar....! duit dah habis....!lanun2 DAP sapu...!bonggol pun nya MB...!Menipu je...khalid pun dah jadi akai Ronei Liu..buka rumah urut dan mesin kuda setiap daerah....!sampai penuh dah kat bgn2 seluruh selangor ni..aduhaiii...!

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...