PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, January 21, 2011

ADUN BN SEPAKAT HADIR SIDANG DUN SELANGOR



Semua ahli Dewan Undangan Negeri Barisan Nasional sepakat untuk menghadiri Sidang DUN pada 24 Januari ini. Mereka akur memandangkan Sultan Selangor telah memberi perkenan bagi membolehkan sidang diadakan. Khalid seharusnya lebih bertanggungjawap dan tidak cuba mempolitikan isu perlantikan SUK kerana undang-undang sedia ada sudah elok dan jelas bahawa perlantikan itu adalah sah, bagaimanapun Khalid masih tidak puas hati akan keputusan tersebut kerana seperti tamakan kuasa, dan ingin memperkasakan lagi kuasa beliau sebagai Menteri Besar.

Kehadiran ahli Dewan Undangan Negeri BN bagaimanapun tidak akan menyokong usul pindaan Undang-undang Tubuh Negeri Selangor 1959 yang dicadangkan oleh Khalid. Sebaliknya mereka akan hadir berhujah kenapa undang-undang itu ingin dipinda, dan tidak akan menyokong usul berkenaan. Khalid janganlah perasaan sangat kerana diperkenankan Sultan, itu tidak bermakna dianggap baginda setuju diatas pindaan perlembagaan Negeri tersebut.

Kerajaan Pakatan selalu mewar-war kan tentang ketelusan, tetapi dimanakah ketelusan Kerajaan PR apabila tidak menyerahkan draf cadangan pindaan sebelum sidang DUN dijalankan kepada ADUN BN...?? Ini semua adalah taktik Kerajaan PR untuk menyerang hendap BN...!!?

Dimanakah letaknya ketelusan Kerajaan Pembangkang yang hebat diperkatakan selama ini apabila draf tersebut tidak diberikan kepada ADUN BN...?? Jika benar pasti draf tersebut telah diberikan kepada Ahli Dewan undangan Negeri Barisan Nasional.

Mengenai dakwaan derhaka kepada Tuanku sekiranya tidak menyokong usul Khalid itu, ianya sebagai satu bahan hanyalah nak mengkaburi dan megelirukan rakyat agar menyokong kerajaan Khalid. Seharusnya Khalid yang harus dipersoalkan tentang isu derhaka kerana berkepala batu, masih tidak mahu menerima SUK yang telah dilantik setelah diperkenan Sultan. Apabila menuju jalan buntu maka undang-undang Negeri Tubuh Selangor 1959 pula yang ingin digubal agar terus lebih memperkasakan kuasa sebagai Menteri Besar, seperti orang yang tamakan kuasa.

Siapakah penderhaka yang sebenarnya...??  Mana patut diikut, perkenan Sultan ataupun perkenan Khalid..??

1 comment:

Sumo Piar said...

VIDEO SEBELUM MENGUNDI DI DUN TENANG ....

mengundi PAS bererti mengundi DAP.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...