PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, December 28, 2010

PKR MENGHALANG KEBEBASAN BERSUARA

 Dimanakah pendirian Kerajaan Negeri Selangor sebenar yang kosisten mengenai isu kebebasan bersuara...?? Sebagai sebuah parti yang sentiasa melaungkan isu mengenai kebebasan bersuara mengapa harus dikekang, dihalang dan diharamkan penggunaan Logo 1 Malaysia dalam iklan dan papan tanda dinegeri itu..?
Adakah Logo itu berpolitik ataupun PKR yang cuba main politik dengan mengharamkan penggunaan Logo 1 Malaysia.  Adakah itu dipanggil kebebasan bersuara oleh Pakatan Rakyat ( PR ) dalam negeri naugannya..?
Jelas membuktikan Pakatan Pembangkang memang HIPOKRIT, tindakan Kerajaan Negeri Selangor itu menandakan PR takut dan gerun dengan Logo 1 Malaysia.
 Persoalannya sekarang rakyat tak pertikaikan logo Kerajaan Negeri Selangor dipamerkan, kenapa Logo 1 Malaysia diharamkan pula dalam iklan dan papan tanda..?

Kerajaan Negeri Selangor menangguhkan larangan semua pihak berkuasa tempatan  meletakkan Logo 1 Malaysia sebagai bahan iklan di premis perniagaan sehingga notis selanjutnya. Ini dibuat berikutan kekeliruan mengenai tarif Logo 1 Malaysia yang disifatkan sebagai propaganda BN ada pada bahan iklan itu.

Adakah itu dipanggil kebebasan bersuara oleh Pakatan Rakyat...???

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...