PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, December 9, 2010

KENAIKAN TARIF AIR GIMIK POLITIK KERAJAAN NEGERI


Rakyat tak perlu panik dengan kenaikan tarif air yang digemparkan oleh Kerajaan Negeri kerana ianya adalah gimik politik semata-mata.Ini adalah taktik Kerajan Negeri Selangor untuk mengalihkan perhatian terhadap HUTANG  yang ditanggung akibat daripada membayar 20 meter padu air percuma yang kononnya untuk menyenangkan rakyat Selangor sebaliknya akan menyusahkan banyak pihak yang lain.

Isu meminta tandatangan adalah untuk mengaburi tanggungjawab mereka terhadap rakyat Negeri Selangor.
Dan mengajak pula rakyat Negeri Selangor untuk menyertai mereka Berdemontrasi pada Ahad yang lepas untuk menambahkan lagi rasa kebencian rakyat terhadap Kerajaan Persekutuan.

 Saham konsesi air sebenarnya dimiliki bersama Syarikat Bekalan Air Selangor ( SYABAS ) ,Kerajaan Negeri dan Kerajaan Persekutuan.Sebarang kenaikan harga mestilah dipersetujui oleh ketiga-tiga pemegang saham ini.Kita lihat sendiri sama ada SYABAS atau Kerajaan Pusat tidak ada mengeluarkan apa-apa kenyataan akan kenaikan tarif air.

Tarif air di Selangor masih rendah iaitu 57 sen untuk satu liter padu dan rakyat Selangor menerima bekalan air yang cukup tanpa sebarang masalah bekalan air yang kritikal seperti di Kedah.Apa yang Kerajaan Negeri ini lakukan adalah untuk menimbulkan rasa panik rakyat dan membuat andaian mengarut dengan menyatakan menjelang 2030 harga air akan lebih mahal daripada harga minyak.

Jangan kerana gagal mentadbir, orang lain pula dipersalahkan. Inilah sikap Kerajaan Negeri yang angkuh, suka menuding jari mencari kesalahan orang lain dan menipu rakyat, menokok tambah isu untuk kepentingan politik mereka.

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...