PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, January 12, 2013

BERUK HKR#KL112 TAK PUAS HATI DGN ELAUN...!!!


Masih ingatkah lagi anda kepada beruk-beruk yang telah memalukan nama Malaysia tak lama dulu..?? Lihat gambar diatas, dapatkah anda mengingati kejadian yang pernah berlaku di tengah bandaraya Kuala Lumpur dahulu.

Beruk-beruk ni telah menyerang Kuala Lumpur dan telah mempunah-ranahkan dan merosakkan satu bandar, dan telah menjahanamkan kereta pihak polis dimasa itu.

Kononnya pihak polis telah menghalang perarakan mereka, sedangkan beruk-beruk ni lah yang telah menghalang laluan kereta ditengah jalanraya.

Kali ni beruk-beruk ni dibenarkan berkumpul di dalam stadium pula, persoalannya apakah pula akan dirosakkan oleh beruk-beruk ni kali ini..??

Beruk-beruk ni telah disyaratkan
(1) Jangan membuat halangan beruk di tengah jalanraya
(2) Jangan melontarkan kata-kata provokasi melampau
(3) Jangan membawa sepanduk ataupun Banner
(4) Jangan melibatkan kanak-kanak dan budak kecil
(5) Jangan cemarkan kesucian Masjid Negara

Mampukah pemimpin-pemimpin beruk-beruk ni mendisplinkan peserta-peserta beruk upahan mereka..??

Beruk-beruk ni sememangnya telah diupah untuk menjayakan Hari Kera Rakyat di stadium hari ni...!!!

Tak percaya...??? Lihat MEMO dibawah ni...


Sumber ni diperolehi dari beruk-beruk yang tak berpuas hati terhadap elaun mereka... kesian...!!!

Tetapi tektik yang bakal beruk-beruk gunakan untuk menyelamatkan diri apabila tertangkap membuat kesalahan adalah seperti berikut :-

Beruk-beruk upahan akan menggunakan hak berdiam diri mengikut Seksyen 112 (2) Kanun Acara Jenayah dan hanya memberi maklumat berkaitan nama, alamat, nombor kad pengenalan dan tidak menjawab selain dari itu.

Contohnya ialah menjawab dengan hanya berkata: “Saya akan jawab di mahkamah” atau “Saya gunakan hak berdiam diri mengikut Seksyen 112 (2) Kanun Keseksaan.”

Pemimpin-pemimpin beruk ni ingat mereka ni lebih bijak daripada pihak polis agaknya, kita lihat saja apa akan berlaku seperti yang telah berlaku satu ketika dahulu...


7 comments:

Anonymous said...

Kalau beruk boleh juga diajar jadi pemanjat kelapa atau petai tetapi jenis atau spesis yang PR upah jadi pendemo tu semua Spesis Monyet BABOON...lihat gambar memang betul-betul Baboon. Pemimpin pun memang dari Spesis Baboon.. Oleh Mat Bond.

Anonymous said...

CIPTA SLOGAN"KEBANGKITAN RAAYAT KONON"
Nak tanya Nuar,MAT JILAT,HJ heding Munafik.Apa RAAYAT DAPAT dengan perhimpunan yang LU ORANG BUAT,xde apa2punnnnnnnnn,xde punnnnnnn,yang untung PEMINPIMMMMMM lu orang jeeee.
DASAR perangai nak cari untung dengan menyusahkanorang lain!

Ali said...

PDRM jgn bagi muka dgn puak dajal mata dua itu, ajar mereka seperti apa yg dilakukan oleh kerajaan taksin tempohari, sampai sekarang x de lagi tunjuk perasaan di Thailand oleh or Melayu di Sana. Sampai skrg juga x de sapa berani buka mulut dgn tindakan bijak kjaan Thailand. Jgn layan dan berlembut dgn menjamu nasi baryani, masukkan puak celaka tu dlm guni, tangkap penghasut suhakam bagi mereka minum air jamban. Sudah sudahlah pihak PDRM dipermainkan, dicaci maki, dimaki hamun, disamakan dgn segala yg jijik.Tahap berlembut PDRM sudah melebehi parasnya. Dlm negara yg aman tenteram PDRM berhak utk menikmati susana kedamaian seperti rakyat yg lain.

Anonymous said...

Beruk beruk nak buat apa elaun banyak2...Berteduh pun atas dahan pokok tak perlu bilik hotel..makan pun pisang je...

zul said...

Bangang!siap men byar2 ag..bkn ke merugi namanye??

Anonymous said...

ooooh...pas pun dah jadi mata duitan rupanya...padan la gadai agama.cakap ana anta anti sekali mata duitan jugak

mama sara nur said...

tangkap je beruk2 tu ...sumbat dlm jail he he

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...