PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, August 14, 2012

NIK AZIZ BAGI AIR PERCUMA KEPADA 3,000 RAKYAT KELANTAN..!!!


Nik Aziz masih tak berubah sikapnya walaupun dah sekian lama ditegur rakyat Kelantan berkenaan masalah air yang diterima. Masalah ini berterusan sehingga kini tetapi menyalahkan Kerajaan BN pula dalam isu air ini.

Biarpun sesetengah pihak menyifatkan perkara ini sebagai isu lama, masalah bekalan air paip keruh masih membelenggu penduduk di negeri Kelantan.

Semalam, penduduk Kampung Kedai Mulong yang menghadapi masalah itu mendedahkan tentang kesengsaraan mereka yang masih gagal menikmati bekalan air bersih, sebaliknya dibekalkan dengan air merah berkarat yang rupanya tidak ubah seperti teh O.


Seorang penduduk, Wan Fazali Wan Yusoff, 44, mendakwa, masalah itu telah berlarutan sejak lima tahun lalu dan menjejaskan kehidupan harian kira-kira 3,000 penduduk kampung tersebut.

“Kami tidak tahan lagi dengan masalah ini yang sudah dilalui sejak lima tahun lalu. Air bersih diperoleh cuma seketika. Paling lama sekitar satu jam sehari, selebihnya kotor berkarat. Kadang-kadang tidak bersih langsung sepanjang hari,” katanya.

Pendedahan ini membuatkan Nik Aziz tersangat marah dengan rakyat Kelantan kerana membuat pendedahan ini. Malah Nik Aziz terus tak ambil peduli tentang masalah yang didedahkan, tiada sebarang apa tindakan diambil oleh Kerajaan PAS untuk menangani masalah ini.

Kepada rakyat Kelantan, ubahlah kerajaan PAS Nik Aziz kepada kerajaan BN. Sudah pasti masalah ini didahulukan untuk kesenangan setiap rakyat Kelantan. Dalam banyak negeri, negeri Kelantan lah paling banyak masalah air sebegini.

Ubahlah kerajaan PAS yang tak guna otak ni, cuba sepenggal..!!! Pasti membawa keuntungan untuk setiap pelusuk rakyat Kelantan.


2 comments:

Anonymous said...

dah kau pergi undi PAS, lagi mau complaint air karat? Sebelum kau undi tuh, bayangkan siap-siap warna air sejuk dalam peti ais rumah korang..aku rasa korang tak undi PAS..sendiri undi sendiri tanggung la beb..

Anonymous said...

org tua terkutuk, mati pun nanti hitam kelam satu badan sbb penderitaan rakyat dan sumpahan rakyat pada org tua terkutuk ni. Nama ja ularmak konon, tapi sesat sesesat sesatnya otak org tua ni.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...