PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Wednesday, July 18, 2012

RAKYAT SELANGOR TANGGUNG BALA KERANA SIKAP KHALID GAGAP YANG BONGKAK..!!!



Sikap berpura-pura dan berdolak-dalik Khalid gagap untuk mengeluarkan arahan pembangunan Loji Rawatan Air Sungai Langat 2 menyebabkan catuan air bakal dilakukan, perkara ini telah pun mengganggu penduduk di sekitar Selangor sekarang.

Syabas telah banyak kali memberi peringatan kepada kerajaan negeri PKR untuk menyegerakan pembinaan Langat 2, namun sikap berdegil dan berdolak-dalik Khalid untuk meneruskan projek tersebut menyebabkan krisis air yang dibimbangi sudah bermula.

Jika krisis air berterusan dengan 23 kolam takungan rawatan mencatatkan sehingga satu peratus simpanan atau bacaan defisit, catuan air mungkin jadi kenyataan.

Krisis air adalah satu fakta yang benar kerana sehingga kini hampir 130 syarikat yang terlibat dengan industri pembuatan termasuk syarikat air minuman di Lembah Klang sudah dan bercadang membuat permohonan untuk berpindah ke lokasi lain akibat krisis air yang mula melanda sejak April lalu.

Itu pun Khalid masih nak menyalahkan pihak Syabas...!!!

Sekarang pun air percuma yang dibekalkan kepada rakyat Selangor adalah air yang tidak dirawat sepenuhnya, tak lama lagi keluar kat paip rumah macam air karat..!!!

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...