PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, July 5, 2012

ANWAR YANG BERJANJI TAPI NAJIB DAH TUNAIKAN..!!!


Nampaknya Anwar si ketua Pembangkang nak kena cari akal baru pula untuk memancing rakyat setelah harga minyak petrol diturunkan lagi...!!! Tempohari dah diturunkan 10 sen, bermula esok kurang lagi 20 sen.

Anwar dok galak buat janji, tak payah tunggu Pakatan Haprak PR nak berkuasa, harga minyak petrol dah diturun lagi. Harga petrol yang diperdagangan mengikut harga pasaran luar negara, janganlah dengar tipudaya puak pakatan PR yang sering propagandakan hal petrol ni.

KLIK DISINI UNTUK MENGETAHUI CARTA HARGA PETROL


Harga petrol RON97 turun 20 sen lagi Harga jualan runcit petrol RON97 diturunkan sebanyak 20 sen seliter kepada RM2.60 seliter, berkuatkuasa esok.

Dalam satu kenyataan hari ini, Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah berkata keputusan menurunkan harga tersebut berikutan purata harga minyak di pasaran bagi Jun 2012 telah menurun.

Sehubungan itu, katanya, kerajaan bersetuju untuk mengurangkan harga runcit petrol RON97 bagi Julai 2012 bermula esok. Harga jualan runcit petrol RON97 pada dasarnya ditetapkan secara apungan terkawal di mana harga bulanannya akan diubah mengikut harga pasaran, katanya.

Kerajaan sebelum ini menurunkan harga jualan runcit petrol RON97 sebanyak 10 sen seliter kepada RM2.80 pada 6 Jun lepas.-Bernama

Yang KBC faham tentang Pakatan PR ni berjanji nak turunkan petrol tetapi dalam hati mereka sebab nak samaratakan kembali keuntungan dan modal, subsidi tong gas untuk bekalan dirumah akan dikurangkan.

Bila terjadi benda sebegitu maka harga Tong Gas akan naik..!!! Kita sebagai rakyat ni tahu kegunaan orang berpendapatan rendah dan miskin memerlukan bekalan tersebut untuk memasak dan berniaga.

Nak masak air pun kena cari Tong Gas, nak masak maggi pun kena cari Tong Gas...!!! Lainlah orang kaya hanya pakai cerek elektrik, tetapi kepada orang yang tak mampu bagaimana..??

Janganlah hingga diperbodohkan oleh fakta bodoh bangang Pakatan PR yang sumbang dalam setiap gerak geri mereka, sekadar janji tetapi tak ditepati. Dok sibuk tunjuk kat rakyat keuntungan yang berlipat ganda kerana duit yang sepatutnya di peruntukkan untuk keselesaan rakyat tidak digunakan.

Hanya gila nak menyimpan, kemudian tayang kat rakyat Malaysia. Mana pergi duit peruntukkan lebih 600 juta yang disalurkan kerajaan Pusat ke negeri Nik Aziz untuk memulihkan sistem bekalan air..??

Air dah macam air coklat yang dibekalkan...!!!

 

2 comments:

WeTakingOver said...

isu naik-turun petrol is no longer a big deal..... ia lebih dilihat sbg satu manipulasi krj..... laporan harga biarlah betul... kdgkala the star, utusan dan harga dekat kiosk minyak cukup berbeza sekali.... jgn sampai dsbbkan 10@20 sen beza atau beza nombor blh menjatuh bn pd pru13...... niat suci tapi tak bijak!!!

mat ghodam said...

Gambar lucah ni Babe! Sampai air aku pun Najib nak control...... lebih zalim dari Mahafiraun! History repeat itself.........

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...