PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, November 12, 2011

DAP PENANG PENGECUT TAKUT ADAKAN PILIHANRAYA SERENTAK...!!!


PR Pulau Pinang tidak akan bubar Dun walaupun Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak membubarkan parlimen dalam masa terdekat. Ertinya Pulau Pinang akan mengadakan Pilihanraya berasingan dengan PRU 13. DAP Penang ketakutan kerana banyak isu kebelakangan ini menghentam mereka.

Mana dengan penipun Ketua Menterinya Lim Guan Eng yang sering menghadapi tentangan dan cacian rakyat Penang saban hari kerana rakus dan tamak memperluaskan kroninya.

Kata Pakatan PR Pulau Pinang tidak ada sebab munasabah untuk mengadakan PRU 13 sekarang sedangkan tempoh 'edah' penggal ini masih ada 2 tahun lagi iaitu 2013. Mereka sememangnya berada dalam ketakutan sebab rakyat Melayu Penang telah banyak yang sedar dan bangkit menentang kerajaan rakus DAP di Pulau Pinang.

Ibarat tamparan dizahirkan kepada kepimpinan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng. Semalam, ia diluahkan menerusi dua perhimpunan aman – satu melibatkan sekumpulan penarik beca dan satu lagi melibatkan penduduk Kampung Pokok Assam, Jelutong.

Kedua-dua kumpulan terlibat meminta perhatian kerajaan negeri akan nasib mereka.

Kumpulan lebih 50 penarik beca antara lain mahukan Guan Eng menyediakan perhentian beca di beberapa kawasan strategik untuk membolehkan mereka menunggu pelanggan. Mereka mengayuh beca secara berkumpulan bermula dari Jalan Penang sehingga ke Komtar yang menempatkan pejabat Ketua Menteri.

Di Jelutong pula, penduduk Kampung Pokok Assam mula berhimpun selepas waktu sembahyang Jumaat bagi meluahkan rasa kesal dan bimbang mereka terhadap kerajaan negeri mengenai nasib tanah yang diduduki orang Melayu di negeri itu.



Mereka bimbang kawasan penempatan mereka dimajukan dengan projek rumah mewah yang sudah pasti di luar kemampuan mereka, tanpa ada pilihan pembangunan rumah kos rendah.

Itulah antara keluhan yang mahu tidak mahu perlu diterima oleh Guan Eng. Janganlah pula dalam menangani isu-isu itu, jari dituding ke arah pihak lain, tanpa berusaha menyelesaikan masalah terbabit.

Dalam kes sekumpulan penunggang motosikal berdemonstrasi di depan Komtar akhir bulan lalu, ada percubaan mengalih perhatian dengan menuduh UMNO sebagai dalangnya.

Belajarlah menerima hakikat bahawa bukan semua benda boleh dipolitikkan..!!!

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...