PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, September 15, 2011

PAS BUAT LUPA JANJI PILIHANRAYA YANG NI...!!!



Janji tinggal janji. Itulah nasib yang menimpa sebuah keluarga di Kampung Pasir Tok Kambing, Kedai Lalat dekat sini selepas rumah yang dijanjikan oleh kerajaan Pas Kelantan kepada mereka sejak tujuh tahun lalu masih belum disiapkan.

Akibat kegagalan menyiapkan rumah tersebut, Latfi Abdul Rahman, 47, berkata, dia bersama isteri dan lima anaknya berdepan kemungkinan tidak ada rumah untuk didiami selepas rumah yang menjadi tempat perlindungan mereka kini hendak diambil balik oleh pemilik asalnya.

Menurut Latfi, pengumuman mengenai pembinaan rumah itu telah dibuat oleh kerajaan negeri sejak tujuh tahun lalu melalui pemimpin tempatan, justeru dia amat berharap agar janji itu dapat ditunaikan segera.

"Selepas menerima bantuan rumah itu saya hanya berurusan dengan penghulu kampung namun sehingga kini rumah bantuan yang dijanjikan masih belum siap. Saya harap kerajaan negeri dapat mengotakan janji itu.

"Saya ada bertanya kepada penghulu tentang perkembangan pembinaan rumah ini, namun setiap kali bertanya mengenainya, saya hanya dimaklumkan akan ada pihak yang menyiapkan rumah terbabit tapi masih terbengkalai," katanya ketika ditemui di tapak rumah itu di sini baru-baru ini ini.

Sementara itu, prihatin dengan masalah yang dihadapi, Ketua UMNO Bahagian Kubang Kerian, Datuk Fauzi Ismail mengambil kesempatan melawat ke tapak rumah itu meluahkan rasa kesal dengan tindakan kerajaan negeri yang gagal menunaikan janji kepada rakyat.

Katanya, beliau akan mencari jalan penyelesaian bagi meringankan beban keluarga yang memerlukan tempat tinggal dan berjanji akan menyiapkan rumah terbengkalai itu dalam tempoh terdekat.

Dalam pada itu, tinjauan di tapak rumah itu mendapati pembinaan rumah yang dijanjikan kepada rumah Latif dan keluarganya hanya siap 10 peratus sahaja manakala selebihnya dibiarkan terbengkalai begitu sahaja.

Kawasan di sekitar tapak rumah itu pula dipenuhi semak seolah-olah sudah beberapa tahun ditinggalkan.

Bukan itu sahaja, kayu yang digunakan untuk menyiapkan rumah tersebut sudah reput dan mungkin tidak boleh digunakan lagi.

4 comments:

Anonymous said...

tu aja yang PAS boleh buat,
JANJI, JANJI, JANJI dan JANJI
yang penting menang
kalo nak tunai mana nak sakau duit pulak

Anonymous said...

Apa kah hebat nya yang ada pada PAS??
Mereka bukanlah terdiri dari orang2 yang hebat. Malah merekajuga saperti orang biasa ..jadi tak perlu lah di sanjung tinggi akan mereka lebeh2 lagi pemimpin2 mereka. Ada juga di
kalangan pemimpin2 mereka yang lebeh teruk akhlak nya. Jangan lekas terpedaya dengan ucapan2 mereka...dan memang kita patut berfikir dulu sebelum menerima segala ucapan2 mereka.

Anonymous said...

apa yang nak diherankan.. pemimpin PAS sebok "main" dengan bini orang

Hashim Putera said...

Selamat Hari 1Malaysia

Kumpulan Pro ISA....perjalanan kita masih jauh...kekalkan semangat perjuangan.

Ada pesanan kata kata semangat untuk Pro ISA...klik katsini untuk terus berjuang. Penting, tolong sebarkan kepada Pro ISA yg lain.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...