PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Wednesday, September 7, 2011

MAD SYABU AKAN DIBERI ANUGERAH...!!!



Waris keluarga anggota polis yang menjadi mangsa serangan Balai Polis Bukit Kepong menuntut Mohamad Sabu untuk meminta maaf atas 'keceluparan' menghina pengorbanan pasukan keselamatan negara atau berdepan tindakan saman.

Menurut Laila Abu Bakar, 56, yang merupakan anak kepada salah seorang anggota polis yang tercedera dalam peristiwa tersebut, Allahyarham Koperal Marin Abu Bakar Daud, kenyataan Mat Sabu itu amat mengguris perasaan ahli keluarganya dan menghina perjuangan bapanya.

"Saya meminta Mat Sabu untuk meminta maaf kepada waris (anggota polis Bukit Kepong) dan seluruh rakyat Malaysia dengan seberapa segera, kalau tidak kita akan mengambil tindakan saman terhadap dia sebab membuat fitnah yang tidak betul," katanya kepada pemberita di Lenga, di sini, hari ini.

Semalam, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammudin Tun Hussein berkata, semua pihak yang tidak puas hati dengan Mat Sabu kerana mengganggap komunis sebagai hero dalam tragedi Bukit Kepong digesa mengambil tindakan menyaman Timbalan Presiden Pas itu di mahkamah.

Jelas Laila, ahli keluarganya amat tersinggung dengan kenyataan Mat Sabu kerana perjuangan bapanya serta anggota polis lain seolah-olah tidak dihargai dan lebih teruk, mengangkat pengganas pula sebagai wira.

Beliau berharap waris lain kepada anggota polis yang terkorban dalam peristiwa tersebut dapat bersama-samanya mengambil tindakan undang-undang terhadap Mat Sabu sebagai pengajaran untuk tidak sewenang-wenangnya menafsir sejarah sehingga mengguris perasaan mereka yang menderita dalam peristiwa itu.

Seorang lagi waris, Siti Rokiah Abu Bakar, 58, berharap Mat Sabu bertaubat serta kembali ke pangkal jalan kerana perbuatannya itu telah banyak mengguris perasaan ahli keluarganya dan rakyat Malaysia yang lain.

"Saya meminta dia agar jangan memikirkan pasal kepentingan politik semata-mata, dia patut memikirkan pasal keselamatan dan keamanan negara," katanya.

Bagi Ketua Kampung Lenga, Abdul Rahim Abbas, Mat Sabu perlu meminta maaf atau menghadapi tindakan saman kerana kenyataan yang dibuatnya itu telah menghina pasukan keselamatan negara.

"Saya mendapat cerita yang sebenar walaupun saya masih kecil semasa peristiwa itu berlaku dan sememangnya, pengganas komunis adalah pengkhianat negara dan pasukan keselamatan adalah wira sebenar yang mempertahankan negara," katanya.

1 comment:

Hashim said...

UNTUK MEREKA YANG BEBAL (BHG 1)

British telah berjaya dihambat keluar dari Tanah Melayu kerana anak semua bangsa telah bangun mengangkat senjata melawan mereka. Perjuangan angkat senjata ini adalah fakta sejarah. Fakta yang selama ini telah cuba ditenggelamkan oleh UMNO. Niat busuk menenggelamkan fakta ini bertujuan untuk menipu orang ramai agar percaya bahawa gerombolan UMNO sahaja yang berhak menjadi 'raja’ memerintah Tanah Melayu/Malaysia sampai hari kiamat.

Semenjak tahun 1958 UMNO telah ke hulu ke hilir menjajakan ikan busuk – Merdeka dicapai tanpa tumpah darah. Setiap bulan Ogos UMNO jadi mamai dengan kesah-kesah dongeng tentang bagaimana mereka menentang gerila Pembebasan Rakyat Malaya yang dipimpin oleh Parti Komunis Malaya (PKM). UMNO agak bebal kerana kesah kesah dongeng ini membuktikan bahawa mereka - dalam Bahasa Inggerisnya menjadi British’s running dog atau anjing suruhan British. Rakyat Tanah Melayu bangun menentang British tetapi UMNO menentang orang yang menentang British. Jelas ini perbuatan dan kerja barua British.


Masih tak faham..baca seterusnya klik sini

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...