PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, July 15, 2011

KERAJAAN BERI SUBSIDI PETROL RON95 RM O.80 SELITER..!!?



Harga sebenar subsidi minyak RON95 yang telah diberikan kerajaan pada Julai 2011, menunjukkan rakyat Malaysia menikmati subsidi minyak petrol sebanyak RM 0.80 seliter.

Jangan buat tak tahu pula macam pakatan haram jadah, menyalak yang bukan-bukan, sedangkan subsidi telah diberikan buat rakyat Malaysia.

Pihak pembangkang selalu memainkan harga petrol, sedangkan orang fakir miskin yang tak mampu nak membeli kereta dan motor, adalah rakyat marhein yang tidak menikmati subsidi petrol tersebut.

Tetapi pihak kerajaan masih membantu dan menolong orang yang kurang mampu ini, melalui banyak badan organisasi diwujudkan bagi membantu menampung kos sara hidup mereka.

Pelbagai cara diperuntukkan kepada golongan warga emas, ibu tunggal dan fakir miskin, orang kurang kelainan dan berbagai lagi golongan menerima bantuan kewangan yang telah diberikan oleh kerajaan Malaysia.

Sebagai rakyat Malaysia, berterima kasih lah kepada kerajaan kita yang perihatin terhadap rakyatnya tanpa mengira apa bangsa sekalipun.

2 comments:

ISAC said...

80 sen daripada RM1.90, wow! hampir 50%.

Patutlah Adik Taksin berani janji nak bagi sunsidi minyak 50%.

Dia orang tiru kita... :)

Anonymous said...

dey macha... ron95 dgn ron97 mana lg baik? ron 97 ikut harga pasaran kan? apa pasal harga ron95 lg mahal drpd ron 97 macha? kasi xplain la..

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...